Avatar billede larsholm Nybegynder
07. september 2005 - 10:23 Der er 13 kommentarer

2003 Server Domains

Jeg har 2 Windows 2003 Server Domains, som jeg gerne vil ha skal kunne se hinanden de er begge standard versioner. Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre for at få dem til at se hinanden.

Evt. Links ville være fedt.
Avatar billede screem_brille Novice
07. september 2005 - 10:36 #1
hvordan se hinanden ? men umiddelbart lyder det som du søger et trust mellem dem ?
Avatar billede larsholm Nybegynder
07. september 2005 - 11:06 #2
Ja hvordan laver man en trust imellem dem ?
Avatar billede screem_brille Novice
07. september 2005 - 11:31 #3
flere infor ville være rart, en vejs, eller begge veje ? hvorfor har du brug for trust osv. ? men her er lidt links:

http://www.google.dk/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial_s&hl=en&q=trust+windows+2003&btnG=Google+Search
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
07. september 2005 - 13:03 #4
Du kan også bruge FMSO roller til dette samt under AD -> find faneblad sites her kan du truste de 2 servere.
Avatar billede screem_brille Novice
07. september 2005 - 13:18 #5
FSMO roller ? hvordan for du dem til at have noget med trust at gøre ? (ja det opsættes under active directory domains and trusts, men det har intet med FSMO rollerne at gøre)
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
07. september 2005 - 13:54 #6
Korrekt min fejl bille :)
Avatar billede screem_brille Novice
07. september 2005 - 14:24 #7
går nok ;)
Avatar billede rabjerg Nybegynder
14. september 2005 - 16:54 #8
For at du kan samkøre to domæner er det nødvendigt at begge DC er sat op til at køre i universal mode. Dvs at dine securitygroups er oprettet som universal i stedet for global eller local. Se i AD under user om dette er tilfældet.
Avatar billede rabjerg Nybegynder
14. september 2005 - 16:55 #9
Jeg kan varmt anbefale www.serverguider.dk - kræver abonnement men det er billigt og af høj standard.
Avatar billede screem_brille Novice
20. september 2005 - 12:30 #10
noget feedback ?
Avatar billede sup3rior Nybegynder
16. december 2005 - 12:54 #11
Du kan bruge Active Directory Domains And Trusts under Administrative tools til at lave dette.
Højreklik på domænenavnet og vælg "properties". Klik på fanen "Trusts" og klik på "New trust" i bunden af billedet.
Så kommer der en wizard op der guider dig og du skal så bare gentage historien på det andet domæne :)
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 01:12 #12
brug for mere hjælp ?
Avatar billede sup3rior Nybegynder
14. marts 2008 - 10:00 #13
Fik du svar på dit spørgsmål?