Avatar billede madiedk Nybegynder
07. september 2005 - 10:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

computer fryser

jeg har samlet 2 identieste computer med
MSI bundkort K8T Neo-FSR
og 2 * 512 Kingston ram

når jeg har alle ram installeret fryser den næsten med det samme i windows. når der kun er 512 installert så kan den godt bruget i et stykke tid og så fryser den. hvad skal jeg gøre
Avatar billede christoffero Nybegynder
07. september 2005 - 10:24 #1
Prøve at installere chipset driverne?
Prøve at opdatere BIOS'en. :)
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
07. september 2005 - 10:27 #2
Er det begge maskiner, som har problemet?
Avatar billede madiedk Nybegynder
07. september 2005 - 10:28 #3
ja det er. bios er helt ny
Avatar billede ph1 Nybegynder
07. september 2005 - 11:09 #4
prøv at skille maskinen ad, monter den op uden for kabinettet og test den der, det gør du ved at lægge den på et træskærebræt, træ er antistatisk, så boardet ikke lider overlast, hvis den er a okay der, så er det bare at genmonterer, lidt mere kritisk dog, fejler den stadig, så test rammen, du kan hente et program til det på www.memtest86.org og teste harddisken, du kan finde et program til dette på harddisk producentens hjemmeside, seagate har deres seatools, maxtor har seatools, western digital har deres lifeguard, og hgst/ibm har deres drivefiotness test, tester både ram opg harddisk fejlfri, så er det med 99% sikkerhed boardet, du kan som udgangspunkt gå ud fra at det ikke er cpuen, cpuer er ligesom en stik kontakt, enten er der liv, eller også er de HELT døde, de er kun ustabile ved overophedning, og den har du jo udelukket

beklager foir den dårlige formatering, men er simpelthen doven =)
Avatar billede mrrius Nybegynder
09. september 2005 - 11:23 #5
Hvis det er ram der er noget galt med , så vil bundkortet komme med nogle bib. Du skriver computeren fryser, det kan være tegn på at cåu , bliver for varm. det er enten for lille en cpu køler , erller fejlmonteret køler. f.eks for meget/lidt kølepasta. Du kan se i bios , efter frys , hvilke temp cpu'en har, den skal helst holde sig under 55 grader.
Avatar billede madiedk Nybegynder
09. september 2005 - 11:30 #6
prøver det på søndag, har ikke mulighed før. tak indtil videre
Avatar billede mrrius Nybegynder
14. oktober 2005 - 11:02 #7
har du findet ud af hvad det var?
Avatar billede madiedk Nybegynder
31. oktober 2006 - 23:40 #8
det var rammene