Avatar billede dj_ricko Nybegynder
06. september 2005 - 19:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

FX5200 grafikfejl

Jeg har fået et sjovt lille problem.

Jeg har fået et nyt bundkort og mit grafikkort virkede fint. Sådan da, pc'en kørte halvejs gennem windows installationen og frøs så. Jeg fandt ud af at jeg var kommet til at få blæseren på mit Palit GeForce FX5200 til at stå stille fordi den havde fået et lille slag. Jeg har så fået fikset blæseren og sat kortet i igen.

Så får jeg den sædvanlige besked:
NVIDIA GeForce FX5200 - 128 MB
NV 3.XX.XX.XXXX (firmware version)

efter det kommer logoet til award bios'en i højre hjørne i toppen. Her er der så nogle vertikale streger ned over skærmen, som om grafikkortet var overophedet, så skriver den:
IDE detection:
Pri Mas: Maxtor 160 GB
Pri Sla: LiteOn cdrom
Sec Mas: None
Sec Sla: None

og går videre til den næste del, ingen grafik fejl her.

hele dos delen af windows xp installationen går også fint, ingen grafik fejl.

Så genstarter pc'en og den GUI baserede del af installationen loader, vertikale streger ned ad skærmen igen.

Synes det er MEGET underligt at det kun er ved NOGLE ting den gør det.

Jeg havde pillet køleren helt af grafikkortet og fjernet alt kølepastaen.

Har så sat den på igen med den rigtige mængde kølepasta,
NEJ der er ikke for meget eller for lidt.

Hvis der er nogen der har en eller anden idé om hvorfor det gør sådan,
så vil jeg meget gerne vide det.

Det virkede perfekt FØR jeg tog kortet ud,
har haft det taget ud igen og kikket på det, intet der kortslutter, har renset det guld farvede stykke der går ned i AGP slotten og det hele, stadig samme problem.
Avatar billede dj_ricko Nybegynder
06. september 2005 - 19:54 #1
Tog lige et billede af skærmen, så i kan se hvordan de lyse blå vertikale streger ser ud:
http://gamersconnection.dk/fx5200fejl.jpg
Avatar billede dj_ricko Nybegynder
06. september 2005 - 19:57 #2
Hvis jeg trykker DEL når den starter op og kommer ind i BIOS setup, så er der heller ikke nogen grafikfejl.
Avatar billede hrlund260882 Nybegynder
18. september 2005 - 12:42 #3
Det er med 90 % sikkerhed dit grafikkort som er defekt, har haft samme problem.
Prøv med et andet kort hvis du har mulighed for det.
Avatar billede hrlund260882 Nybegynder
18. september 2005 - 13:26 #4
Grunden til der ingen grafikfejl er i bios er jo fordi, der belaster du jo slet ikke dit grafikkort, eller systemet.
Avatar billede dj_ricko Nybegynder
14. oktober 2005 - 20:21 #5
Det var GFX der var defekt. Ret underligt at det gik i stykket af ingenting :p