Avatar billede f-andersen Nybegynder
06. september 2005 - 13:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

RIS spørgsmål

Hej

Jeg er ved at lave en Remote Installation Service, og jeg har lidt problemer med min sif fil.

Når jeg har "ris'et" en computer, logger den ikke ind på domænet, den logger ind i en arbejdsgruppe der hedder "Arbejdsgruppe"

Nogen der kan forklare mig hvad jeg skal gøre i min sif fil? Og evt. hvordan jeg slipper for at skulle oprette en lokal bruger efter endt installation.

[Identification]
    DomainAdmin = Administrator
    DomainAdminPassword = "***********"
    JoinDomain=ut
    DoOldStyleDomainJoin=Yes

Er Join Domain ikke nok? Jeg har ikke prøvet, endnu, men kan det være fordi det skal være ut.local ?

Med hensyn til brugeroprettelse, så efter installationen af XP hvor den har genstartet, så bliver jeg bedt om at registere windows, oprette brugere, osv. Hvordan slipper jeg helt for det skærm billede?
Avatar billede lysemose Nybegynder
06. september 2005 - 15:54 #1
Mht. JoinDomain, så ved jeg det ikke!

Men jeg ved at du ikke kan komme af med det første billede med lyd og registring af windows og registring af brugere!

lysemose
Avatar billede f-andersen Nybegynder
06. september 2005 - 15:55 #2
Okay, fair nok..

Så mangler jeg bare at finde ud af med join domain :(

Det hjælper ikke at sætte ut.local i sif filen istedet for ut.
Det er det samme resultet.
Avatar billede fortes Nybegynder
07. september 2005 - 22:14 #3
Hvilket styresystem RIS'er du?
Avatar billede f-andersen Nybegynder
08. september 2005 - 08:02 #4
Windows XP SP2.

Jeg har stadig problemer med at få den til at joine domænet.
[Identification]
    DomainAdmin = Administrator
    DomainAdminPassword = "***********"
    JoinDomain=ut
    DoOldStyleDomainJoin=Yes
Avatar billede fortes Nybegynder
08. september 2005 - 10:55 #5
Her er hvad der står i min riprep
[Identification]
JoinDomain = %MACHINEDOMAIN%
DoOldStyleDomainJoin = Yes
Avatar billede f-andersen Nybegynder
08. september 2005 - 10:57 #6
Men joiner den så domænet? For det du skriver der:
[Identification]
JoinDomain = %MACHINEDOMAIN%
DoOldStyleDomainJoin = Yes

var også hvad der stod i min sif fil som standard. Men den joiner bare ikke domænet!
Avatar billede f-andersen Nybegynder
10. september 2005 - 17:43 #7
Lukker...