Avatar billede npryde Nybegynder
05. september 2005 - 20:56 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Probs med at tænde pc'n - defekt tændknap?

Har en Shuttle Barebone SB 51 pc, der sq er blevet lidt mærkelig på det sidste.

Fra jeg trykker på on-knappen til det sker noget, går det ca 20 sekunder! Dvs at der sker intet med pc'n i ret lang tid, før den vågner til liv og starter op. Derefter er kører den helt normalt.

Har ikke forandret noget på maskinen, der kan forklare det. Har også søgt i det vide og brede på Internet, uden at finde en brugbar forklaring.

Noge der har et godt bud på en løsning? Kan det skyldes for lidt strøm på batteriet på bundkortet? Nogle der har oplevd noget lignende?
Avatar billede scifo Nybegynder
05. september 2005 - 21:31 #1
Har selv oplevet det på min gamle maskine, viste sig at strømforsyningen var defekt, så den først tog imod stømmen med forsinkelse, det kan også være dit bundkort.
prøv at kigge på det bundkort, hvis der er en diode der lyser når bundkortet får strøm.
Så prøv at pille strømkablet til strømforsyningen fra, og vent til den slukker.
Prøv så at sætte det i igen, hvis der går mere end 10 sec før dioden lyser, bør du skifte din strømforsyning.
Avatar billede mrrius Nybegynder
15. september 2005 - 15:01 #2
De der shuttle pc'er , er konfigureret men en strømforsyning , som lige accurat kan klare det den er født med. så hvis du f.eks har skiftet grafikkortet ud , eller tilsluttet andet , så er det højest sansynlig strømforsyningen...
Avatar billede mrrius Nybegynder
26. september 2005 - 14:15 #3
Nå men her kan du regne på strømmen http://www.extreme.outervision.com/index.jsp
Avatar billede mrrius Nybegynder
14. oktober 2005 - 11:05 #4
responce?
Avatar billede npryde Nybegynder
20. oktober 2005 - 13:27 #5
Beklager sen tilbagemelding, har jo haft probs med pc'n ;-)

Det var strømforsyningen der var defekt og jeg har købt en ny nu (H.K Automation --> kanon service), men tak begge to for hjælpen.