Avatar billede meynard Nybegynder
05. september 2005 - 16:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

To pc'er i trådløst netværk, den ene forbindelse ryger efter ca.

Hej alle,
Jeg prøver at løse flg. problem på mine forældres trådløse netværk:

To pc'ere i trådløst netværk, den ene pc'er mister forbindelsen efter ca. 5 min. Get2net er udbyder, der sidder en Linksys WRT54G v.2 router forbundet med ADSL forbindelsen, på pc'erne sidder et Linksys WMP54G trådløst indstikskort. Forbindelsen er ikke krypteret, der er fint signal (står alle ved siden af hinanden), Ieee... er ikke aktiveret, kabler + kort virker, routeren er forsøgt "reset", firmwaren til routeren er ikke opdateret (har jeg ikke mulighed for lige pt), OS er Win Xp sp2 med alle opdateringer (begge pc'ere). Jeg har googlet som en vanvittig, været inde på Linksys support, men alt uden held, jeg er gået død.

Et andet problem er, at jeg gerne vil have pc nr. 1 (den der falder ud) til at være den første pc i netværket, således at det er pc nr. 2 der falder ud. Kan man bytte rundt på rækkefølgen i netværket, synes ikke lige jeg kunne finde indstillingsmuligheder for dette.

Håber der er nogen der har nogle gode ideer og evt. hints til hvordan jeg kan lokalisere fejlen. Det skal lige nævnes, at i sin tid da netværket blev sat op, virkede det upåklageligt (altså ingen pc'ere der faldt ud), problemet opstod, da man forsøgte at kryptere forbindelsen, hvorefter det hele gik ned, og vi måtte geninstallere det hele, resultatet er nu, at den ene pc'er falder ud.
De bedste hilsener
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. september 2005 - 21:12 #1
Du kan ikke bytte rundt på rækkefølgen de falder ud i. Du kan forhåbentligt løse problemet med at de falder ud. Jeg vil anbefale dig den firmware opdatering, det kan sagtens løse dit problem.

Hvordan tør i køre med et ukrypteret netværk?
Avatar billede meynard Nybegynder
05. september 2005 - 22:01 #2
Som nævnt pt kan jeg ikke opdatere firmwaren, det har altså også virket med den installerede firmware.  Nej det er ikke smart at køre uden kryptering, men et problem af gangen...endelig mener jeg at have set et eller andet sted, at man godt kan ændre rækkefølgen på pc'erne i netværket, måske vil en geninstallering af netkortet på pc 1 (den der falder ud) sætte den frem i køen?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. september 2005 - 08:06 #3
Du kan geninstallere driveren på den ene maskine, men det at maskinen falder af har intet at gøre med at den har en bastemt plads i netværket. Det er et trådløst netværk og der er ikke rækkefølge på maskinen. Den maskine der falder af kan have en dårlig driver eller måske en virus, der gør at den falder af nettet. Og hvad er det at maskinen laver når den falder af nettet? Downloader eller surfer?
Avatar billede silvershadow Nybegynder
06. september 2005 - 10:02 #4
Prøv kun at køre med den pc der falder af og gør følgende. I Kontrolpanelet fjern LinkSys kortet og lad WinXp finde nyt hardware og installere nye drivere igen. Lad os så se hvor længe den så holder.
Avatar billede silvershadow Nybegynder
06. september 2005 - 10:04 #5
Det er vel ikke sådan, at du på en eller anden måde er kommet til at enable en eller anden form for power save?
Avatar billede meynard Nybegynder
11. september 2005 - 16:54 #6
Tilbagemelding: Har byttet routeren hos forhandleren, og nu spiller det. Jeg takker for alle forslagene.