Avatar billede jumbojet Nybegynder
05. september 2005 - 11:01 Der er 8 kommentarer

Group Policy i workgroup

Jeg har et par pc´er kørende i workgroup. Kan det lade sig gøre at installere Group Policy på disse, således jeg kan definere en server til at være "Windows Update Server" istedet for at de går på internette?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
05. september 2005 - 12:13 #1
Nej
Avatar billede jumbojet Nybegynder
05. september 2005 - 12:44 #2
Øv!
Avatar billede screem_brille Novice
06. september 2005 - 09:56 #3
bjuhl hvorfor ikke ? (ja man skal selv køre reg filen på hver maskine, men udover det, hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre ?)
Avatar billede jumbojet Nybegynder
06. september 2005 - 10:02 #4
Jeg fandt noget på nettet, hvor der stod at man kunne køre "gpedit.exe" og det gjorde jeg, og fik den vej mulighed for at gå ind og ændre "windows update" til at hente updates fra en dedikeret server...
Avatar billede screem_brille Novice
06. september 2005 - 10:15 #5
ja jeg kunne heller ikke se hvorfor det ikke skulle være muligt.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
07. september 2005 - 16:56 #6
Nej, men som overskriften lyder "Group Policy i workgroup", det kan ikke lade sig gøre. Men ud over du kan du jo ændre alt det du vil i reg. men det bliver aldrig en group policy. Det var som bare det jeg svarede på.
Avatar billede screem_brille Novice
07. september 2005 - 18:41 #7
ja ok, det har du ret i, men man kan nu godt det spørger spørg om (at han så kalder det noget lidt forkert, det burde man have set igennem fingre med synes jeg) ;)
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 01:23 #8
brug for mere hjælp ?