Avatar billede fru_t Nybegynder
05. september 2005 - 09:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

bestemme hvordan der skal shape-tweenes

Jeg har nogle paneler, som skal bevæge sig, når man trykker på en knap. Først var der problemer med, at det gav et pump, når de flyttede sig på plads. Det skyldtes, at jeg ikke brugte helt det samme billede. Nu bruger jeg så det samme billede, men til gengæld laver flash så en underlig shape-tween. Kan jeg indstille, hvordan der skal shape-tweenes? Og hvordan indstiller jeg det?

Kun den højre panel-knap virker.

Se swf-filen her: http://rikkeogniels.dk/test4.html
Og hvis du får brug for fla-filen findes den her: http://rikkeogniels.dk/test4.fla (Hvis den kan hentes herfra - det ved jeg ikke lige. Ellers kan jeg maile den.)

/fru_t
Avatar billede jokkejensen Novice
05. september 2005 - 09:44 #1
Nej man kan ikke umiddelbart ændre hvordan der tweenes.. Flash tager den letteste vej, og det er derfor at flash ikke fylder ret meget, eksempel som en film ville gøre med samme indhold. Flash er styret er udregninger og vectorbaseret billeder.

umiddelbart kan jeg ikke lige se hvad der er galt, er det det første billede du tænker på ? .. det der drejer rundt ?

mvh
Avatar billede fru_t Nybegynder
05. september 2005 - 09:52 #2
Ja. Det er det første billede, som drejer rundt, som i stedet skulle følge det øvrige panel.
Avatar billede jokkejensen Novice
05. september 2005 - 10:18 #3
okay.. du kan umiddelbart fikse det ved at gå ind i dit mc_panel movieclip og slette de første "40" frames.. marker dem og tryk "remove frames" ..

Da det kun er den første det sker ved, virker det nu fint.. tilføj så en ny i bunden hvis du ønsker flere..

Mvh
Avatar billede jokkejensen Novice
05. september 2005 - 10:18 #4
eller stik mig din email adresse, så mailer jeg den..
Avatar billede jokkejensen Novice
05. september 2005 - 10:38 #5
Tak.. fik du det til at virke ?

Jeg tror bare der var gået kludder i den første tween for dig.. De resterende virker i hvert faldt fint..

Mvh
Avatar billede fru_t Nybegynder
05. september 2005 - 10:45 #6
Både og, vil jeg sige. Jeg fik det til at virke sådan, at den ikke laver en underlig omvej, men jeg mangler stadig at få mit panel til ikke at give et bump, når det bevæger sig. Men det opgiver jeg vist bare nu, når jeg ved, at jeg ikke selv kan bestemme, hvordan der skal shape-tweenes.

Tak for den oplysning i hvert fald :-)