Avatar billede mazzhalla Nybegynder
04. september 2005 - 16:00 Der er 5 kommentarer

Hjælp til opstartsproblem på Pc-laptop der mangler en systemfil

Hej jeg skal lave en Compaq, laptop. Den har virket fint hele tiden.Pludselig når man tænder går den i sort skærm der spørger om man vil start i (fejlsikret tilstand, 3 forskellige muligheder, sidste fungerende konfig., eller starte normalt), dette har jeg så prøvet alt sammen flere gange. Virker ikke. Har så prøvet at trykke F10, og der sker hele tiden det samme, at den starter ikke op, og går tilbage til det første sorte vindue. Herefter prøvede jeg at starte den fra XP-cdR, og trykke "R", for at reperere, da den et sted skriver den mangler en systemfil:xxxxxxx, når man klikker rundt i reperer, vil den have man skal indtaste: "hvilken windows-installation vil du logge på?"...hvad betyder det?? Hvad skal der skrives? Eller kan det bedre betale sig at installere xp-igen herfra...altså ovenpå det gamle, der skulle jo nødig gå filer tabt, som f.eks. ved formatering... Håber der er nogen der kan hjælpe...Im Desperat
Avatar billede kalp Novice
04. september 2005 - 16:02 #1
Avatar billede mazzhalla Nybegynder
04. september 2005 - 16:47 #2
hej.. tak for de 2 link. har du selv prøvet det?
Jeg kiggede på de 2 guider, men de går meget på at man geninstallerer og ikke så mget på repair?
Men det er sikkert bare mig der ikke er så fiks med hvad jeg skal skrive i c:\windows: ???
Avatar billede kalp Novice
04. september 2005 - 20:33 #3
guide nummer 2 fortæller dig simpelt om hvordan du laver en repair... læg mærke til at de skriver at du skal springe tilbudet om repair over første gang... dvs du skal ikke lave nogle ændringer når du kommer til c:\windows
Avatar billede mazzhalla Nybegynder
04. september 2005 - 21:52 #4
ja det så jeg godt, men hva skal man så skrive, for at komme videre??
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 02:18 #5
fik du løst det?