Avatar billede learner Praktikant
03. september 2005 - 22:39 Der er 45 kommentarer og
1 løsning

Mails fra alle mine sider bliver pludselig betragtet som spam

Hej, jeg fatter det ik. Nu bliver alle mails fra alle mine forskellige sider betragtet som spam. (dog kun mails med links. de andre ryger fint gennem)

Jeg har ikke spammet nogen.
Hvordan sker sådan noget ligepludseligt????

Det er både Gmail og mail.dk(vistnok tdc) og måske andre.

mine sider hedder:
http://find-travel-agents.com
http://rejseagenten.dk
http://huggernet.dk
http://teilerobot.de
http://partsrobot.com

Det er da rigtig underligt at det ligepludseligt rammer alle mine sider på en gang.

Nogen der kan hjælpe mig ud af det store problem?
Eller fortælle hvad jeg kan gøre?
Eller forklare det?
Avatar billede driis Nybegynder
03. september 2005 - 22:43 #1
Du sender sikkert gennem den samme SMTP server på alle dine sider. Jeg gætter på at din SMTP server er blevet blacklistet.
Avatar billede leif Seniormester
03. september 2005 - 22:45 #2
Det kan også bare være opbygningen på mailsne som gør det !
Avatar billede learner Praktikant
03. september 2005 - 22:51 #3
Tror ikke det er opbygningen, for det plejer at virke 100% okay. Og jeg har ikke ændret noget.

Vedr blacklistet SMTP:
Hvordan kan man undersøge om den er blevet blacklistet?
hvad betyder det? Jeg er ikke klar over hvad en SMTP er :o)
Hvem gør sådan noget?
Hvorfor?
Hvordan?
Hvordan får jeg un-blacklistet den?
Skal jeg kontakte min udbyder?

Det er noget rigtigt hø, for jeg får god presseomtale i de kommende dage og så SKAL det jo virke :o)

Glad for jeres hjælp :o)
Avatar billede udvikler Nybegynder
03. september 2005 - 22:58 #4
http://www.google.dk/search?hl=da&q=SMTP&meta=
(det første link)

Google er din ven =)
Avatar billede leif Seniormester
03. september 2005 - 23:02 #5
learner -> Normalt får du af vide hvorfor den er spam marked og du kan risikere at nogen markerer den som spam og andre ikke gør !
Avatar billede learner Praktikant
03. september 2005 - 23:08 #6
Jeg har ikke fået noget at vide.
Og mails'ene ryger jo også ud til folk som de skal, men bliver lagt i spam-mail-boxen.

Hvordan undersøger man om ens SMTP server er blevet blacklistet?
Og hvordan får man det ændret?
Avatar billede learner Praktikant
03. september 2005 - 23:09 #7
Kan det virkelig være sandt at man kan standse en forretning som feks itbutikken totalt ved at anmelde dem for spam. Og så ryger alle deres mails i spam-kassen? Er det så let?
Avatar billede leif Seniormester
03. september 2005 - 23:16 #8
Du kan anmelde dem, ja, men typisk vil det blive undersøgt om der er hold i klagen.

Der findes en hav af blacklister, så det er anpå hvorfor mailen ryger i spam bakken.

Du kan forsøge at sende en mail til mig på exp @ ljnet.dk, så skal jeg se om jeg kan se hvad der sker hos mig.
Avatar billede leif Seniormester
03. september 2005 - 23:17 #9
Nogen steder vil en mail ryge ned i en Spam mappe, nogen steder vil den bare blive markeret i Emnet med SPAM, hos andre kommer der bare en ekstra header i emailen med en status og til sidst er muligheden er der overhovedet ikke kontrolleres for spam.
Avatar billede driis Nybegynder
03. september 2005 - 23:18 #10
Nu har du jo ikke skrevet hvordan du ved at alle mails ryger i spam-boksen. Er det kun hos dig selv, eller har du konstateret det hos mange modtagere ?

Udover det, så virker mange anti-spam programmer bl.a. ved at de vedligeholder en liste over servere, der er kendt for spam. Og de nægter så at modtage mails fra disse servere.
Avatar billede learner Praktikant
03. september 2005 - 23:23 #11
done :o)
Avatar billede leif Seniormester
03. september 2005 - 23:25 #12
Jeg kan oplyse at den mail, røg ikke i mit spamfilter !
Avatar billede zeion Nybegynder
03. september 2005 - 23:27 #13
prøv at send den til mig
lassekofoed gmail com
så kan du se om gmails spamfilter tar den.
Avatar billede learner Praktikant
03. september 2005 - 23:29 #14
2 nye indlæg :o) :o)

Jeg har testet med gmail og oprettet en ny gmail konto. begge putter mails fra mine sider i spam-kassen

Desuden har jeg nu oplevet flere af mine brugere med forskellige mailadresser ikke får beskederne.

Som jeg skriver er det gmail.com og mail.dk som jeg er sikker på betragter dem som spam.

SPM:
Er min SMTP min helt egen? eller deler jeg den med andre på Surftown som udbyder mine sider?

Kan mit problem opstå fordi at en eller anden spammer sidder på samme SMTP som mig?
Avatar billede leif Seniormester
03. september 2005 - 23:32 #15
Ja, du deler SMTP server med alle mulig andre, sådan set en del af dem som bruger Surftown.

Ja, hvis en anden misbruger SMTP serveren, kan det gå ud over dig, korrekt.

Nu har jeg ikke selv gmail, men kan du ikke se Headers fra emailen ?
Avatar billede learner Praktikant
03. september 2005 - 23:33 #16
vedr: Jeg kan oplyse at den mail, røg ikke i mit spamfilter !

Jeg prøver lige at sende gennem PHP på siden. Øjeblik. ( sender os til lassekofoed )
Avatar billede zeion Nybegynder
03. september 2005 - 23:42 #17
den røg i gmail spam filteret.
selv om dette står i headeren:
Received-SPF: neutral (gmail.com: 212.97.133.1 is neither permitted nor denied by best guess record for domain of postmaster@rejseagenten.dk)
Avatar billede learner Praktikant
03. september 2005 - 23:45 #18
Jeg har lige sendt en til jer begge gennem PHP på Rejseagenten.dk og de ligner rigtig meget mine originale meddelelser.
Avatar billede zeion Nybegynder
03. september 2005 - 23:46 #19
stadigvæk spam på gmail
Avatar billede learner Praktikant
03. september 2005 - 23:48 #20
også på mine gmail
Avatar billede leif Seniormester
03. september 2005 - 23:49 #21
Strange, spamfilteret på mail serveren tog den ikke, men det gjorde Outlook 2003 Uønsket Email funktion til gengæld.

Meddelelsen som zeion får ligner problemer med SPF recorden, men det er noget at Surttown skal ændre i DNSen for domænet.
Avatar billede leif Seniormester
03. september 2005 - 23:53 #22
Avatar billede learner Praktikant
03. september 2005 - 23:57 #23
Ja, strange...
Jeg har lige skrevet til Surftown også. Og givet dem et link hertil.

Kæresten kalder :o(  :o)
Ved ik om jeg skal være glad eller ...
Må hellere give hende lidt 'opmærksomhed' :o)
Jeg vil jo rigtig gerne have dette problem løst asap, hvis det er muligt. Men kæresten er dog vigtigst.

Tusind tak for jeres hjælp allesammen.
Det er virkeligt rart at opleve.

Jeg kigger herind igen i morgen tidlig. gonat :o)

tak igen
Avatar billede learner Praktikant
04. september 2005 - 16:02 #24
Så er jeg tilbage. Surftown har ikke skrevet til mig endnu. Og problemet er der stadig. Er der nogen af jer, som har en ide til hvad jeg kan gøre?

Forstår ikke det link Leif har posted 03/09-2005 23:53:21

Håber nogen har et godt trick :o)
Avatar billede leif Seniormester
04. september 2005 - 16:31 #25
Linket jeg sendte var info vedr. SPF som tilsyneladende er grunden til at gmail markerer mailsne som spam !
Avatar billede learner Praktikant
04. september 2005 - 16:42 #26
Ok, jeg får nu ik så meget ud af at læse det, for jeg forstår det ik. :o)

Er det noget jeg kan ændre på eller er det surftown, der skal gøre noget?

Umiddelbart har jeg opfattelsen af at det er fordi surftown tillader allemulige mails at blive sendt. De har ikke nogen minimumskrav til mails. Det har feks B-one som jeg havde før. Feks kan mine sider uden videre afsende uden en afsenderinformation eller med afsenderen blu@fffffffffff.ff
Og jeg har fået opfattelsen af at jeg bliver straffet fordi en eller anden bruger på surftown har spammet, fordi surftown's system er for åbent. Men jeg ved ik ret meget om den slags.

Kan surftown ikke rimelig let flytte mine sider, så der bliver brugt en anden SMTP server? Og er det korrekt at deres system bør laves mere kritisk?
Avatar billede leif Seniormester
04. september 2005 - 16:50 #27
Om deres systemmer bør laves mere kritisk kan man diskutere.

Det hjælper ikke at bruge en anden SMTP server hvis det er SPF recorden der mangler eller er fejl ved.

Husk at der kan være mange grunde til at en email bliver markeret som spam, en af mulighederne er blacklistet i diverse lister, en anden kan være SPF recorden.

Jeg kan fortælle dig at jeg sender nyhedsbreve ud og hos nogen er den spam og andre ikke, derfor er der ikke et entydigt svar på dit spørgsmål.
Avatar billede learner Praktikant
04. september 2005 - 16:55 #28
Er det mit problem eller kan jeg forvente at Surftown tager sig af det. Om ikke andet, så for deres egen skyld?
Avatar billede leif Seniormester
04. september 2005 - 17:06 #29
Dit problem ? Med SPF recorden ?  Har du adgang til DNS kan du selv rette det, har du ikke adgang til Surftown rette det.
Avatar billede learner Praktikant
04. september 2005 - 17:10 #30
Men hvad er SPF recorden? :o)
Avatar billede leif Seniormester
04. september 2005 - 17:12 #31
Avatar billede leif Seniormester
04. september 2005 - 17:17 #32
Avatar billede learner Praktikant
04. september 2005 - 18:17 #33
Tak leif :o)
Jeg læser på det.
Du er sku flink og hjælpe mig.
For jeg er godtnok på glatbane her.
Afsætter lige lidt flere point.
Avatar billede leif Seniormester
04. september 2005 - 19:01 #34
Man kan sige problemet er at SPF recorden ikke er så udbredt endnu, men der er desværre allerede spamfiltre som kigger på den.
Avatar billede learner Praktikant
06. september 2005 - 15:52 #35
Jeg har fået dette råd:
Du kan mulighvis bruge din Internet udbyders SMTP istedet for vores. Du kan sikkert finde hjælp til dette ved at læse på di udbyders hjemmeside.

Kan jeg det? Jeg har cybercity.
Avatar billede leif Seniormester
06. september 2005 - 18:21 #36
Når du bruger php til at sende med, næppe.
Avatar billede learner Praktikant
06. september 2005 - 21:04 #37
tænkte det nok :o)
Avatar billede learner Praktikant
07. september 2005 - 11:32 #38
Nu er jeg ved at opsætte SPF og jeg håber det lykkes for mig.
Jeg forsøger at læse mig frem. Har fundet et par steder:
http://spf.pobox.com/wizard.html
http://www.gratisdns.dk/SPFdraft.txt

Hvis det lykkes, tror i så mails fra siden vil gå gennem?
Eller skal jeg sende mails gennem en anden SMTP for at få det til at virke?
Avatar billede leif Seniormester
07. september 2005 - 11:50 #39
learner -> Du kan ALDRIG sikre dig at en mail kan blive markeret som spam. Uanset hvad du gør, kan du risikere at nogen kan vurdere den til at være spam, det er anpå hvordan personens spamfilter er bygget op og hvad personen vælger at tjecke på.

Hvis du bruger en bestemt adresse til at afsende mailsne med, kan du opfordre at dem som har mulighed for det, noterer i deres filter at mail adressen er OK
Avatar billede learner Praktikant
07. september 2005 - 12:12 #40
Nej, man kan ikke sikre sig 100%
Men en SPF record hjælper muligvis på nogle af problemerne.

Jeg kan bare ikke rigtig forstå hvordan man bruger en anden SMTP til at sende emails. Og om jeg skal gøre det for at løse mit problem?

Vedr SPF Record opsætning:

Kan det passe at jeg skal tilføje SPF sætningen således:
jeg går ind under DNS styring
Klikker Add DNS TXT Record

Navn: SPF for rejseagenten.dk
TTL: 86400
Class: IN
Type: TXT
Data: sætningen indsættes her

Kan det passe at SPF skal se ca således ud for rejseagenten.dk:
"v=spf1 a mx a:find-travel-agents.com -all"

Jeg vil tillade domænet rejseagenten.dk og find-travel-agents.com at sende emails fra @rejseagenten.dk - ikke andre.
Avatar billede leif Seniormester
07. september 2005 - 13:03 #41
Det er vistnok serverens navn dvs. sikkert et eller andet med web1.udbyder.dk

Jeg har ikke selv konfigureret SPF endnu, så jeg er selv lidt på bar bund.
Avatar billede learner Praktikant
07. september 2005 - 13:35 #42
Kan det passe at det skal se således ud?
http://www.rejseagenten.dk/SPF.jpg

Hvor længe går der før sådan noget virker?
Og hvordan kan man teste om det har ændret noget?
Avatar billede learner Praktikant
07. september 2005 - 17:43 #43
Nogen der vil kigge på det? :o)
Avatar billede learner Praktikant
07. september 2005 - 20:14 #44
Vedr SPF Record opsætning:

Kan det passe at SPF skal se ca således ud for rejseagenten.dk:
"v=spf1 a mx a:find-travel-agents.com -all"

Jeg vil tillade domænet rejseagenten.dk og find-travel-agents.com at sende emails fra @rejseagenten.dk - ikke andre.

Kan det passe at det skal se således ud?
http://www.rejseagenten.dk/SPF.jpg

Hvor længe går der før sådan noget virker?
Og hvordan tester jeg om det har ændret noget?
Avatar billede learner Praktikant
08. september 2005 - 09:01 #45
Avatar billede learner Praktikant
30. september 2005 - 11:37 #46
Jeg lukker dette spm snart, så smid svar alle der fortjener point :o)