Avatar billede harthimmer Nybegynder
01. september 2005 - 21:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Jeg er gået helt kold på Gratisdns.dk hjælp !

Hej
Er der en der vil forklare mig hvordan gratisdns virker?
jeg har læst og læst og jo mere jeg læser jo mere forviret bliver jeg, det eneste jeg skal, er at have tomharthimmer.dk til at pege på min IP adresse, jeg har prøvet men det virker ikke port 80 er åben i routeren og peger på min LAN IP.
jeg har lagt mærke til at inde på gratisdns under ændre DNS opsætning, står der under localhost.tomharthimmer.dk IP 127.0.0.1 men i routeren er min lokale IP 192.168.0.10
alt det andet ser rigtigt nok ud.
Hilsen Tom H.
Avatar billede ksoren Nybegynder
01. september 2005 - 21:31 #1
Hvor har du købt domænet?

Hvis du blot har oprettet en bruger+domæne på deres site, så eksisterer du kun lokalt på deres dns servere. Lige nu er du synlig på deres dns:

nslookup tomharthimmer.dk ns1.gratisdns.dk

Name:    tomharthimmer.dk
Address:  82.147.249.136
Avatar billede harthimmer Nybegynder
01. september 2005 - 21:39 #2
jeg har ikke købt noget(skal man det) er der ikke en måde hvor man skriver et navn i stedet for IP aderssen f.eks http://tomharthimmer.dk så alle kan se ens hjemmeside?
Avatar billede harthimmer Nybegynder
01. september 2005 - 21:40 #3
er det ikke meningen med gratisdns?
Avatar billede ksoren Nybegynder
01. september 2005 - 21:43 #4
Du får med gratisdns stillet DNS servere til rådighed ganske gratis

hvis du vil have et DK domæne, så koster det :)
Avatar billede ksoren Nybegynder
01. september 2005 - 21:45 #5
Dit domæne skal være kendt hos dk-hostmaster.dk for at være synlig for omverdenen, og det er ikke gratis
Avatar billede harthimmer Nybegynder
01. september 2005 - 21:54 #6
Nåå sådan, ja jeg ved ikke så meget om det men jeg mener på dyndns.dk for man tildelt et gratis domæn der ender på navn.lir.dk eller navn.dyndns.dk mm.
men hvor køber man et domæne navn?
Avatar billede ksoren Nybegynder
01. september 2005 - 21:59 #7
Det kan du også klare hos gratisdns: http://gratisdns.dk/?size=400&side=62
Avatar billede harthimmer Nybegynder
01. september 2005 - 22:00 #8
hvad nu hvis domæne navnet ender på f.eks .org, .com skal det også købes?
Avatar billede harthimmer Nybegynder
01. september 2005 - 22:06 #9
undskyld jeg har læst de forskellige priser, jeg siger tak for hjælpen, vil du lige ligge et svar.
hilsen Tom H.
Avatar billede leif Seniormester
01. september 2005 - 22:09 #10
Det er korrekt at hos dynDNS.dk får du et subdomæne ! Men det er fodi de har valgt at tilbyde det !
Avatar billede ksoren Nybegynder
01. september 2005 - 22:35 #11
ok

Hvis du køber et domæne, kan du, ligesom dyndns, oprette alle de subdomæner du vil uden at skulle betale yderligere