Avatar billede madiedk Nybegynder
01. september 2005 - 15:32 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

installation af xp stopper

jeg har selv samlet en computer (har prøvet det masser af gange)
problemet er at når jeg skal installerer windows xp home edition, så der hvor den skal kopierer filerne over på harddisken så stopper den ved f.eks. 53% og siger at den ikke kan kopierer fil xxx.xxx. har prøvet mange gange og med forskellige windows cd'er og den stopper hver gang, og aldrig ved den samme fil nogle gange ved 53% andre gaange ved 64% osv. hvad kan det være. har formatteret den i ntfs format.
Avatar billede haverslev Novice
01. september 2005 - 15:39 #1
Hvis det er en "tom" harddisk, så hent lige killdisk og slet alt hvad der er på HD og start forfra
http://www.killdisk.com/
Avatar billede screem_brille Novice
01. september 2005 - 15:42 #2
prøv med et andet cd rom drev
Avatar billede gratis Nybegynder
01. september 2005 - 15:51 #3
i BIOS vælg "Setup Defaults" "Fail Safe" eller hvad det hedder i din BIOS.
Avatar billede madiedk Nybegynder
01. september 2005 - 16:57 #4
har prøvet med et andet dvd-drev og har også formattert hardisken mange gange. der er ikke noget der hedder fail safe hvad skulle det gøre?
Avatar billede gratis Nybegynder
01. september 2005 - 17:16 #5
sætte maskinen til at køre med de mest sikre indstillinger,har hjulpet mig mange gange under installation af xp,du ka prøve at trykke F5 når du er i bios det loader som regel de sikreste indstillinger og så F10 for at gemme.
Avatar billede madiedk Nybegynder
04. september 2005 - 16:31 #6
det virker stadigvæk ikke, den stoppe hele tiden, hvad kan det være
Avatar billede madiedk Nybegynder
04. september 2005 - 18:13 #7
er ved at samle 2 af de computerer og de laver samme problem begge 2, nu er den begyndt at lave en blå skærm og siger noget om bios og hardware
Avatar billede haverslev Novice
05. september 2005 - 19:43 #8
1. Prøv at tilkoble PS2 tastatur/mus, istedet for evt. USB
2. Prøv med en ram blok af gangen - minimum 128Mb.
3. Hvis du har on-board grafik på bundkortet, så prøv at fjerne et evt. AGP/PCI kort.
4. Du er sikker på at der ikke er "overgang" fra kabinetet til bundkortet - altså
  at bundkortet`s lodninger rører kabinettet osv.
Avatar billede renekok Nybegynder
19. september 2005 - 17:53 #9
De fleste fejl af denne art på en ny disk eller nyformatteret, skyldes som oftest at man har een eller ofte flere hardwarefejl. 9 af 10 er fejl i ramblokke, eller bundkortets chipset. Har siddet med både win 2000 og xp + xppro, ingen forskel på det..........Ej heller vil det kunne afhjælpe at skifte hverken cd-dvd eller hdd.
Held og lykke med det. Måske kan du være heldig at låne dig frem til ram der kan klare at installere, det har jeg gjort, og derefter monteret de originale ramklodser, og så kørte maskinen i 1 1/2 år uden problemer
Avatar billede madiedk Nybegynder
31. oktober 2006 - 23:36 #10
hvis renekok svarer får du point, det var ramene der lavede fejl fandt jeg ud af
Avatar billede haverslev Novice
01. november 2006 - 07:34 #11
Rammene var nu også nævnt i mit indlæg: 05/09-2005 19:43:23
Avatar billede madiedk Nybegynder
01. november 2006 - 09:39 #12
det er rigtig, det må du undskylde, lav et svar så der point
Avatar billede haverslev Novice
01. november 2006 - 09:55 #13
Du behøver ikke at undskylde ;O)
Ang. points, det er helt op til dig, men jeg deler gerne med andre ;o)