Avatar billede etrebla Nybegynder
01. september 2005 - 10:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

problem på webhotel med assembly - virker lokalt

Jeg har fået lavet en lille side (C#.net) som henter nogle data fra en "offentlig tilgængelig" webservice på en server ude i byen.
Når jeg kører den i WebMatrix på min egen maskine fungerer det perfekt, men når jeg uploader til webhotel får jeg følgende fejl:

Parser Error Message: File or assembly name golfservice, or one of its dependencies, was not found.

Source Error:

Line 1:  <%@ Page Language="C#" %>
Line 2:  <%@ assembly name="golfservice" %>
Line 3:  <script runat="server">
Line 4:

Source File: F:\inetpub\vhosts\gc-harekaer.dk\httpdocs\dotnet\golfsager.aspx    Line: 2
--------------------------

i samme mappe som golfsager.aspx ligger golfservise.cs og bin-mappen indeholdende golfservice.dll

Er der nogen der har en god ide til hvad årsagen kan være, hvad jeg skal gøre for at få det til at virke på webhotellet som det virker lokalt i webmatrix???
Avatar billede softspot Forsker
01. september 2005 - 12:30 #1
Har du andre hjemmestrikkede dll'er som ligger i den samme bin-folder hvor det fungerer...?
Avatar billede etrebla Nybegynder
01. september 2005 - 12:39 #2
Nej, det er første .net-ting jeg overhovedet prøver....
Avatar billede softspot Forsker
01. september 2005 - 12:47 #3
OK. Er det første gang du uploader dll'en eller har du udviklet videre på den siden du upladede?

Jeg tænker på om du har husket at uploade den seneste version af dll'en, for ellers kan du risikere at der mangler nye interfaces i den der ligger på serveren.

Bruger din dll andre assemblies som ikke ligger på serveren?

Ligger websitet i roden af dit domæne eller er det en underfolder? Hvis det er en underfolder, er det så en virtuel folder? Hvis nej (til det sidste), skal dll'en lægges i bin-folderen i roden (eller først kommende virtuelle folder over den aktuelle).
Avatar billede etrebla Nybegynder
01. september 2005 - 13:11 #4
AAAHH, du er gud, jeg lavede en bin-folder i roden på webhotel og flyttede dll'en over i og så kører det .... underligt at supportafdelingen på webhotellet ingengang kunne fortælle mig dette - SMUKT, smid straks et svar ;-)
Avatar billede softspot Forsker
01. september 2005 - 13:20 #5
Det var så lidt :)
Avatar billede softspot Forsker
01. september 2005 - 13:47 #6
Tak for point :)