Avatar billede ereedtz Nybegynder
31. august 2005 - 11:08 Der er 5 kommentarer

Trådløs printserver og samsung printer

Hej
Jeg prøver at tilslutte en samsung ml-1710 laserprinter via en trendnet tew-p1p printserver. Men printeren vil ikke skrive.

Jeg får kontakt via printserveren (printeren varmer op og blæser) når jeg forsøger at udskrive, men den skriver ikke.

Jeg bruger AppleTalk, lokal zone. Printertype står som generel postscript-printer.

Så vidt jeg kan se er problemet at jeg ikke kan få den til at fange Samsung-driveren.

Jeg har en iBook, med OSX 1.3
- og jeg er forholdsvis mac-newbie.

Kan nogen hjælpe?
Hilsen Espen
Avatar billede macpcadvice Nybegynder
31. august 2005 - 12:37 #1
Det er fordi du ikke har den rigtige printer driver. Jeg er ikke sikker på at Samsung laver driver til mac
Avatar billede macpcadvice Nybegynder
31. august 2005 - 13:01 #3
Jamen så skulle der ikke være nogen problemer.... så skal du bare bryge den printer dirver
Avatar billede ereedtz Nybegynder
31. august 2005 - 13:06 #4
Ja, men hvis jeg kører den automatiske install, så installerer den ikke til printserveren.

Og hvis jeg først vælger printserveren (som kommer frem under 'AppleTalk i ''tilføj') så er den ligeglad med at jeg viser den vejen til driveren.  Den bliver alligevel bare til type=Generel PostScript printer.
Avatar billede ph1 Nybegynder
07. september 2005 - 12:06 #5
prøv at bruge tcp/ip istedet for appletalk, det skulle virke, både trendnet dimmeren, og samsung printeren er født til pc netværk, så det skulle nok være det der giver mindst bøvl