Avatar billede william79 Nybegynder
31. august 2005 - 10:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bruge 2 ADSL forbindelser på en pc..

Hej
Jeg har en ADSL forbindelse nu igennem arbejdet. den er 2mbit og jeg kan ikke opgrader. Den kører over min tlf.
Så ville jeg gerne bestille en Cybercity 2 Mbit også som skal kører ved siden af.
Men kan jeg smelte dem sammen som en 4 Mbit for min pc helst via software evt hardware.
Så hvis jeg henter noget fra nettet bliver det med 4 Mbit 500 k/s og ikke 2 stk 2mbit så jeg max kan hente med 250 pr nic.

Jeg har XP pro med 2 netkort i.
Avatar billede screem_brille Novice
31. august 2005 - 10:35 #1
nej du får ikke den dobbelte hastighed, da de så skulle køres i en bridge (hvilket ike er understøttet i den anden ende, men du kan hente via linie 1, og så feks bruge den anden linie til adgang til diverse service (ftp,web osv)
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2005 - 10:39 #2
der findes faktisk router udstyr hvor man kan koble 2stk adsl linier sammen til en ,men prisen er derefter
Avatar billede screem_brille Novice
31. august 2005 - 10:44 #3
ja det ved jeg, men hvor godt virker det ? (og man kan også lave noget med linux, men i det store hele nej, vil jeg mene)
Avatar billede bohbs Nybegynder
31. august 2005 - 10:45 #4
du kan også bygge en unix maskine, sætte 3 netkort i, og så lade den være gateway og udnytte begge forbindelser fuldstændigt transparent og med ganske god performance
Avatar billede ksoren Nybegynder
31. august 2005 - 10:53 #5
jetdirect, du får ikke en router til at smelte to forskellige linier samemn til én stor. Det kræver de bundles hos udbyderen
Avatar billede bohbs Nybegynder
31. august 2005 - 10:56 #6
mmm, denne router skulle kunne lave load balancing, men tror nu nærmere blot den bruger round robin, men mon ikke også det er godt nok?
http://www.infosmart.com.tw/p-ndr3024.htm
Avatar billede bohbs Nybegynder
31. august 2005 - 11:04 #7
eller billig nem løsning i DK, den bruger linje 2 når linje 1 er maks udnyttet.
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18770
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 02:28 #8
kunne man forvente noget feedback ?