Avatar billede quee Nybegynder
31. august 2005 - 09:24 Der er 3 kommentarer

pludselig genstartning af computeren

jeh har et problem med hensyn til en computer hvor jeg har insatlleret windows xp på men bedst som man sidder og arbejder med den så genstrater den uden varsel computeren er ikke oprettet på nettet endnu så jeg kan ikke finde problemet computer er under 1 månde gammel.

håber i ka hjælpe
Avatar billede smount Nybegynder
31. august 2005 - 10:09 #1
Kan du ikke prøve at uddybe lidt mere...

Med den beskrivelse kan årsagen være en milliard forskellige ting.

Bort set fra det, så havde jeg det samme problem på et tidspunk, og dér var det mine ram den var helt galt med.
Avatar billede nva Praktikant
31. august 2005 - 10:53 #2
Slå autmatisk genstart fra under 'Denne computer' - 'egenskaber' - 'Avanceret' - 'start og genoprettelse' - fjern flueben ved 'genstart automatisk' så du kan se den fejlkode du får.
Avatar billede milter Ekspert
01. september 2005 - 12:51 #3
Prøv også det her: Højreklik "Denne computer" på skrivebordet > Administrer > Klik på plusset ud for "Logbog" > Klik på de tre muligheder der en ad gangen, og i højre vindue ruller du ned, til du finder en linie, hvor der står "Fejl" eller "Advarsel". Du skal finde den/dem, som er sket på det tidspunkt, computeren er genstartet > Højreklik linien > Egenskaber > Nu skulle der komme et vindue op med oplysninger om fejlen.

Du kan klikke på linket i bunden af fejlvinduet, og du bliver så ført videre til
Microsoft, som måske har en forklaring på fejlen.

Og prøv at copy/paste fejlmeddelelsen herind. Så er der måske nogen, som kan hjælpe dig eller måske hjælpe med at finde ud af, hvor der skal ledes efter fejlen.