Avatar billede dj.iceman Nybegynder
30. august 2005 - 19:29 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Trådløs overførelse af lyd?

Findes der 'kabler'/'stik' der trådløst kan overføre lyd fra en bærbar til et stereoanlæg?
Avatar billede strych9 Praktikant
30. august 2005 - 19:48 #1
Nej, de arbejder på sagen med noget der hedder UltraWideBand, men det er ikke ligefrem klar til markedet endnu kan man sige...
Avatar billede dj.iceman Nybegynder
30. august 2005 - 19:58 #2
Ok - tak for svaret!

Svar - please!
Avatar billede strych9 Praktikant
30. august 2005 - 20:00 #3
ok =)
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. august 2005 - 20:01 #4
Avatar billede strych9 Praktikant
30. august 2005 - 20:12 #5
Det er rigtigt at disse 802.11b enheder til overførsel eksisterer, men de har ikke vundet særlig meget indpas, og det er der desværre en god grund til.
Standarden er upålidelig, følsom overfor støj, den har latency, og så er båndbredden ikke særlig imponerende.
Jeg fraråder disse på nuværende tidspunkt. Vent til næste generation af trådløse protokoller.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
30. august 2005 - 20:24 #6
Hej strych9 - hvad siger du til den her: Venter i spænding på at høre om philips, har fået lavet en ordentlig trådløs overførsel (Ved godt det ikke er et stik, men det er dog trådløs overførsel)
Avatar billede dk_bhn Nybegynder
30. august 2005 - 20:26 #8
Selvfølgelig kan man det....
http://www.apple.com/airportexpress/
Avatar billede strych9 Praktikant
30. august 2005 - 20:31 #9
AirTunes bruger 802.11g, og det er heller ikke sagen. Forestil dig feks at bruge denne med laptop og så forsøge at bruge Internet trådløst på samme tid. Der vil være interferens mellem signalerne. Det samme problem hvis en nabo eller underbo benytter trådløst.
Det triste i det hele taget med disse 802.11 standarder er at de benytter 2.4 ghz området ligesom feks trådløse telefoner, mikrobølgeovne og et hav af andre ting. Desuden har hver kanal kun 40 Hz bredde og de "bløder" ind over hinanden.

Jeg kigger lige på den der Philips ting også. Kan ikke lige umiddelbart finde nogle specifikationer over teknikken i den.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
30. august 2005 - 20:37 #10
Du skal lige kigge efter wacs 700 (s er sateliten) c er center.
Avatar billede strych9 Praktikant
30. august 2005 - 20:39 #11
hah den der Philips WAS700 er baseret på Linux =)))))) Cute.
men så vidt jeg kan se hints til i brugermanualen så benytter den stadig IEEE 802.11b/g, så problemet er det samme.

Det er derfor at de arbejder så intenst på UltraWideBand. Den skulle nemlig have båndbredde nok til at forbinde ALT trådløst og dermed også overføre billede trådløst mellem alle dine enheder så du altså kan forbinde din MediaCenter PC med dit trådløse fjernsyn og stereoanlæg. Lidt ligesom FireWire lagde op til, blot med kabler.
Men man skal jo nok passe på med at spå om disse universale trådløse standarder. Der er jo en som endte med at blive et flop i forhold til forventningerne man stillede for bare 5 år siden, og den hed Bluetooth.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. august 2005 - 21:57 #12
"Det er rigtigt at disse 802.11b enheder til overførsel eksisterer"

Jeg linker nu til både 802.11b+g - og det fungerer upåklageligt.