Avatar billede mickeyras Nybegynder
30. august 2005 - 16:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål vedr. Linux?

Hej alle sammen! Jeg har nogen spørgsmål vedr. linux!

1. Hvor meget Fylder det?
2. er det virkelig gratis?
3. Hvor kan man evt. finde nogen guider til brugen af linux?
4. Hvor kan man downloade linux fra??
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. august 2005 - 17:02 #1
1. sævet at sige, det kommer an på hvor maget du installere. Det kan fylde meget lidt, f.eks.kan det køre fra en CD (hvis du vælger den rigtige distripotion) op til at fylde lige så meget som linux

2. Ja helt gratis, du kan bare downloade

3. http://www.linuxbogen.dk http://www.gnuskolen.dk for bare at nævne 2

4. mange steder, det afhænger af distripotion og valget af distripotion afhænger af hvad du vil med dit system
Avatar billede mickeyras Nybegynder
30. august 2005 - 17:15 #3
Hvilket vil i andbefale, til en ældre computer, hvor det oprindelige system er winodws 95??
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. august 2005 - 17:20 #4
Jeg vil nok anbefale at du søger hjælp ved et Install Perty hos SSLUG, se http://www.sslug.dk her er det vigtigt at du fortæller hvad du vil bruge maskinen til, så kan sluggerne hjælpe dig med både at finde den rette distripotion i den rette version og også at installere den sammen med dig, så du lærer hvordan det gøres. SSLUG er en rigtig god forening af meget hjælpsomme mennesker
Avatar billede mickeyras Nybegynder
30. august 2005 - 17:21 #5
Mange tak.. prøver jeg!
Avatar billede mickeyras Nybegynder
30. august 2005 - 17:30 #6
Er meget glad for hjælpen men det der sslug forvirrer mig mere end det gavner! Nogen der vil være flinke og hjælpe mig?
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. august 2005 - 17:49 #7
SSLUG er en forening, der afholder nogle møder, Nogle afdisse møder kalder de install partys.

Et install party foregår ved at du møder op med din pc og så er der folk til stede der hjælper dig praktisk med at installere og konfigurere.

Jeg kunne sagtens fortælle dig at du f.eks. skal få fat i en Fedora Core 2 eller en Redhat 7 og installere den og det vil du måske også kunne komme igennem med, men når vi ikke sidder over for hinanden løber du hurtigt ind i problemer vi ikke lige kan løse via skrift