Avatar billede l34rn Nybegynder
30. august 2005 - 15:24 Der er 6 kommentarer

Eksperters vurdering af www.vejlekommune.dk

Hej

Jeg vil gerne høre jer eksperters vudering af Vejle Kommunes hjemmeside, da jeg skal bruge det til et projekt..

Det jeg vil have er en hvad i synes om siden (altså ikk om emnerne er relevante osv) men om dens opbyggelse, brugervenlighed og lign.

På forhånd mange tak.
Avatar billede medions Nybegynder
30. august 2005 - 15:35 #1
Siden virker ikke?!

//>Rune
Avatar billede l34rn Nybegynder
30. august 2005 - 15:36 #2
hmm.. tror den kommer til at virke lidt senere..
Avatar billede l34rn Nybegynder
30. august 2005 - 17:48 #3
Så.. nu skulle den virke.. håber at få nogle seriøst vurderinger, da det skal bruges til et IT projekt..
Avatar billede trophymanager Nybegynder
30. august 2005 - 18:07 #4
Selvom der er en version til handikappede, synshæmmede m.m synes jeg der er mange ting der nemt kunne forbede sidens brugervenlighed uden man skulle ind på en særlig version.

Mulige forbedringer:

- tasteturgenveje i topmenuen.
- drop den menu der går ud til siden oppe i venstre hjørne. Er umulig at ramme hvis du har vanskeligt ved at styre din arm.
- der er meget 'gnidret' tekst med dårlige kontraster. Blandt andet vejle-logoet ude til venstre, men generelt også den lidt grå tekst, samt billede menupunkterne oppe i toppen. Hvorfor ikke sort?

Når siden nu også er med i bedst på nettet skulle du give følgende link et besøg:

http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A//www.vejlekommune.dk/
Avatar billede 7th Praktikant
30. august 2005 - 22:16 #5
Generelt virker siden alt for kompakt.

Teksten er for småt.
Der er for mange links og muligheder, det virker uoverskueligt.
Der mangler en navigator som viser hvor på hjemmesiden man befinder sig.
Gør brug af venstre side.

Farverne er til gengæld gode.
Ikonerne ligeledes, omendt en tand for småt.
Grafikken i venstre kolonne er fin, det vedrører "dit vejle.dk" og kommunekortet.
Logoet er til gengæld en smule gnidret, og måske for småt.
Krydset og hånden ved jeg ikke helt hvad jeg skal synes om.

Personligt ville jeg droppe den faste bredde på din hovedtabel, dog beholde en fast bredde på den venstre kolonne. Så får du mere plads at gøre med. Prøv også at lave så få tekster i grafik. De tre gennemgående menuer behøves ikke nødvendigvis at være grafik. Det giver desuden også mulighed for at sætte teksten op i størrelse.
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2005 - 22:29 #6
følger ingen standart, DTD, grafik er gemt i JPG, sa grafik text er gnideret,
prøv i det hele taget først at valider den.