Avatar billede funguy Nybegynder
30. august 2005 - 12:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Enkelte spil fryser!

Hej,

Min kammerat har næsten lige købt en ny computer som han er rigtig glad for. Det eneste problem er at han i enkelte spil oplever at computeren fryser helt fast. Indtil nu har han oplevet at når han starter C&C: Generals og The Sims 2, så fryser spillene så snart han rør ved musen. De starter fint nok op og man ser også introfilm osv., men når man bevæger musen i hovedmenuen, så fryser skidtet! :S
Han har også været ude for at han spillede FIFA 2005, og efter at have pauset spillet midt i en kamp, frøs computeren igen. Computeren mere end opfylder de krav spillene stiller!
Maskinen fik i begyndelsen en ny køler da vi overvejede om dette var problemet, men desværre ser det ud til at problemerne fortsætter... Er der nogen der har en god idé til hvad dette kan skyldes?
Avatar billede boxer Nybegynder
30. august 2005 - 12:34 #1
Som du selv er inde på - varme.
Driver til grafikkort + directX 9c
Sætte opløsningen ned i spillene under "video settings" Selvom PC mere end lever op til kravene for spillene, skal du ikke regne med at kunne spille med højeste opløsning.

Er der nogle udråbstegn inde i Enhedshåndtering?

Til sidst - musen. Jeg har dog svært ved at forestille mig at den kan være problemet, men lån en anden og prøv.
Avatar billede adema Nybegynder
31. august 2005 - 09:39 #2
nu har i ikke proppet ekstra kølepasta mellem køleprofilen og cpu'en da i udskiftede køleren vel?

hvis det er tilfældet så rens begge dele helt. og så tilføj en lille bitte smule. skal være mindre end din lillefingernegl fylder. varme kan ødelægge meget.
Avatar billede skypumpe Nybegynder
31. august 2005 - 10:10 #3
prøv at tjekke varmen med everest
http://www.lavalys.hu/products/overview.php?pid=1&lang=en

havde også problemer med min nye pc, der frøs
hver gang den målte temp. Det var bundkortet
der var defekt.
Avatar billede funguy Nybegynder
22. september 2011 - 22:34 #4
Så vidt jeg husker endte han med at få nogle dele ombyttet netop pga. varme.

Smid svar, så er der point på kontoen. :)
Avatar billede funguy Nybegynder
24. marts 2012 - 23:05 #5
Da der ikke er kommet svar lukker jeg sagen selv.