Avatar billede stufmeister Nybegynder
30. august 2005 - 11:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

konvertere fra HTFS til NTFS eller FAT

Jeg har reddet ca 2GB data fra en Compaq NeoServer, med et program til at læse HTFS format, og det er gået ganske glimragende.

Problemet er bare at nu ligger filerne på en NTFS HDD men jeg tror stadig at filerne ligger i HTFS-format.

Altså jeg skal have en maskine der kører HTFS format før jeg kan læse dem igen.

Men filerne er reddet fra en UnixServer og skal over til en WindowsServer istedet.

Kan man konvertere fra HTFS til NTFS??

Jeg kan se alle filerne, og har også reddet dem. De ligger på en Windows maskine lige pt som kører NTFS. Men hvis jeg prøver at åbne filerne siger samtlige programmer at de ikke kender filformatet.
Avatar billede venturer Nybegynder
30. august 2005 - 11:15 #1
Der er ikke forskel på filerne som sådan. En fil skrevet på et HTFS drev består af de samme bytes som en fil skrevet på et NTFS drev. Det er selve filsystem driveren der sørger for at data'en bliver delt op i de forskellige sektorer og blokke.
Dét jeg mistænker i denne sammenhæng er det program du har brugt til at gendanne dine data med. Du skriver at du har "reddet" som om at der har været problemer med det oprindelige HTFS drev. Hvis data'en ikke er gendannet korrekt har du muligvis nok de rigtige filnavne, men måske er al data blevet "skubbet" bare én byte den forkerte vej.

Jeg har selv oplevet noget ligende med GetDataBack i forbindelse med filgendannelse fra et NTFS drev. Al data var der. Alle filerne hed det rigtige. Men hvis jeg åbnede en fil i notesblokken kunne jeg i nogle tilfælde se at en exe-fil også indeholdt data fra et word-dokument. I mit tilfælde var det bare ærgeligt da jeg ikke manuelt kunne restaurere 30GB data :/
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2005 - 11:18 #2
Jeg aner ikke om det virker, men prøv at kigge på
http://www.helgec.dk/lost_partition.html
http://www.helgec.dk/lost_data.html
Avatar billede stufmeister Nybegynder
30. august 2005 - 11:59 #3
Reddet skal forstås sådan at unix-serveren var gået ned, der var som sådan ikke sket noget med disken.
Men når disken bliver smidt i en windows maskine kan den jo ikke læses, da det er et andet filsystem på disken.
Derfor har jeg brugt Stellar Phoenix ( SCO OpenServer ) til at genetablerer filerne over på en partition på windowsmaskinen.
Men når det så er gjort kan jeg ikke åbne filerne.

Billederne f.eks. siger bare " der er ikke noget eksempel" og de kan heller ikke åbnes i Paint.
.doc dokumenter kan heller ikke åbnes i Word. Filen er et forkert format siger den.

Hvad kan jeg gøre eller hvad er der gået galt.
Vil det hjælpe hvis jeg prøver at gøre det hele igen.
Avatar billede venturer Nybegynder
30. august 2005 - 12:19 #4
Jeg har ikke selv prøvet Stellar Phoenix. Som du beskriver det lyder det som om at en driver i Phoenix ikke fungerer efter hensigten. Det er som sagt op til filsystemdriveren at læse og skrive data'en. Men data'en kan nødvendigvis ikke blive ændret. Ellers er det jo korrupt data.
Avatar billede stufmeister Nybegynder
30. august 2005 - 12:28 #5
Jeg har skrevet en mail til Stellar for at høre hvad de siger.
Kunne være de lige havde en løsning på problemet, men har ikke hørt noget fra dem endnu.

http://www.stellarinfo.com/sco-data-recovery.htm
Avatar billede stufmeister Nybegynder
16. september 2005 - 21:23 #6
Det viste sig at disken var fucked, og ca 85% af filernes header var smadret.
Der sad så en anden disk i som kørte noget spejl, men åbenbart ikke godt nok, for der var ikke komplet spejl.

Men Stellar Phoniex programmet fungerede perfekt med de filer hvor headeren ikke var smadret.