Avatar billede marui Nybegynder
29. august 2005 - 21:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Brugervenligt html!

Hej eksperter,

Jeg har et par knapper ovenover en tekstbox. De knapper skal fungerer som en hjælp til brugeren.

Altså trykker jeg på knappen 'fed' så sættes følgende tag ind i textboxen: <b>

Trykker jeg en gang mere, så sættes dette ind: </b>

Markerer jeg et stykke tekst i tekstboxen og trykker på knappen fed, så skal teksten omringes af følgende: <b></b>

Hvordan gøres dette?

Resten regner jeg godt med at kunne finde ud af. Det er vel bare om at tillade de enkelte html koder via. et script !?

Håber i kan hjælpe
-marui
Avatar billede olebole Juniormester
29. august 2005 - 21:58 #1
<ole>

Det kommer helt anpå, hvad du vil og hvordan det skal virke ... men det er under ingen omstændigheder 'bare at gøre noget'  :)

Skal man kunne se resultatet af koden - eller blot koden? Altså skal teksten blive fed - eller skal der bare sættes <b></b> udenom?

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
29. august 2005 - 21:58 #2
- og i hvilke browsere skal det fungere?
Avatar billede roenving Novice
29. august 2005 - 23:16 #3
Måske kan du få en ide ved at se på skovenborgs insertTag: http://skovenborg.1go.dk/javascript/insertTag.php !-)
Avatar billede marui Nybegynder
30. august 2005 - 08:27 #4
roenving, jeg tror vidst det var lige hvad jeg skulle bruge :) Kigger på det senere idag

Og det virker jo også, som beskrevet, i IE og FF.
Avatar billede marui Nybegynder
30. august 2005 - 20:44 #5
roenving: ligger du lige et svar?
Avatar billede roenving Novice
01. september 2005 - 07:31 #6
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
06. september 2005 - 15:09 #7
-- og tak for point ;~}