Avatar billede snifferdog Nybegynder
13. april 2001 - 23:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Abit KT7A Socket A Bundkort

Hey
Er det muligt at sætte sin CPU Multiplier i bios\'en på et Abit KT7A Socket A Bundkort.
Har i nogen erfaring med dette Bundkort, hvordan er det til overclocking, osv.

-SnifferDog
Avatar billede teknik Juniormester
14. april 2001 - 00:17 #1
Kører en T-bird 1000(A-mærket = født til 10x100) på 8x140=1120 på at Abit KT7A Raid.
..med en standard køler, så må det siges at være acceptabelt.
De nye som er født til 133Mhz FSB er \"C\" mærkede

Da næsten alle de nye socket A bundkortene kører på KT133A chipsættet, så er der ikke meget forskel på deres OC egenskaber.
Efter sigende er de alle gode til det (læs stabile)
Men forskellene i Basis ydelse er nok værd at kigge på.
Asus, og Abit ligger i den bedre ende der.

Indstillingerne på KT7A  kan gøres i BIOS, og er rimeligt frie, med mange valgmuligheder.
dog ikke helt 1Mhz step.

Det eneste der kræves er at lukke L1 broerne  - simple blyant streger virker fint her.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede snifferdog Nybegynder
14. april 2001 - 09:30 #2
Hvad gør det der Raid?

-SnifferDog
Avatar billede teknik Juniormester
14. april 2001 - 20:19 #3
hvis man har flere (helst ens) diske, så kan man køre \"RAID\"...der er 5 forskellige typer...
den jeg bruger er RAID_0 , hvor data gemmes/hentes skiftevis på de to(op til fire) diske...det giver hurtigere indlæsning af data fra HDD...gevinsten er knap nok synlig, og der er en del bøvl med at sætte en RAID array op...så det er ikke noget jeg umiddelbart vil anbefale.
Risikoen for datatab ved HDD svigt fordobles også ...så bob-bob...man skal have meget lyst til det ;-)

Man kan også køre RAID_1 mirroring, som give sikkerhed imod datatab, men koster en halvering af tilgængelig plads.

+ det løse....

Avatar billede snifferdog Nybegynder
14. april 2001 - 23:11 #4
Takker....