Avatar billede leifowitz Nybegynder
28. august 2005 - 19:33 Der er 10 kommentarer

Installation af USB2.0 pc card mislykkes

Jeg har fået en notebook Toshiba satellite 1800-504 og har købt et STLab USB 2.0 pc card type II, da pc'en kun har langsom usb indbygget. Jeg har installeret drivere fra den medfølgende cd-rom og driver fra STLabs hjemmeside, og på skærmen står så standard hub osv, ikke som anført i brugsanvisningenuniversal serial bus controller.
Når jeg så sætter en usb 2.0 memorystick i pc card'et popper det op i min computer, men når jeg dobbeltklikker står indholdet 1 sek. så forsvinder enheden. Jeg har vel ikke installeret driver? Jeg kører xp pro.
Avatar billede milter Ekspert
28. august 2005 - 20:35 #1
Kan du lægge et link til kortet?
Avatar billede leifowitz Nybegynder
29. august 2005 - 07:35 #2
Avatar billede zenze Nybegynder
29. august 2005 - 09:08 #3
Med WinXP og ServicePack 2 skulle du have USB 2.0. Fungerer det ikke, så slet kortet i enhedshåndtering og genstart.
Avatar billede leifowitz Nybegynder
30. august 2005 - 15:53 #4
Hej zenze, det hjalp lidt at jeg indstallerede sevice pack 2. Nu vises der følgende:Cirrus LogicPCIC-kompatibel PCMCIA-controller med gult udråbstegn.
Jeg har fjernet den fra enhedshåndtering og forsøgt at indstallere fra medfølgende cd-rom samt www.st-lab.com og så skriver den indstalleret og klar, men når jeg fremkalder en usb2.0 flash stick vises indholdet et sekund og den skriver enheden virker måske ikke korrekt (hvad jeg siger ja til)
Avatar billede zenze Nybegynder
30. august 2005 - 16:48 #5
Er der en indstilling i bundkortets BIOS, der skal ændres til "Enhanced" - "Fast" eller lignende. Prøv at se efter.
Avatar billede zenze Nybegynder
30. august 2005 - 16:50 #6
Åh, jeg havde glemt at det var et PCMCIA kort, - så se lige bort fra min kommentar.
I stedet skulle du måske se om du kan finde en opdateret driver - og/eller skifte PC-slot, hvis der er 2 af dem på din Toshiba.
Avatar billede zenze Nybegynder
30. august 2005 - 16:57 #7
Jeg kan ikke finde Satellite 1800-504 hos Toshiba. Hedder den virkelig det?
Avatar billede zenze Nybegynder
30. august 2005 - 16:58 #8
Jeg ville lige se om PC-porten er af "cardbus" typen eller om den er ældre end som så.
Avatar billede zenze Nybegynder
30. august 2005 - 17:05 #9
Avatar billede leifowitz Nybegynder
31. august 2005 - 11:34 #10
I manualen står der at cardbus understøttes. Nu prøvede jeg så lige den anden port og så skriver pc'en ny hardware fundet, men så ikke mere. I enhedshåndtering figurerer så: "cirrus logic PCIC-kompatibel PCMCIA-controller" med gult udråbstegn. Jeg dobbeltklikker, vælger updater driver. Efter lang tid:
"kan ikke fortsætte, da der ikke kan findes bedre driver..." Stadig gult, stadig står usb 2.0 memory stick et sekund og forsvinder så...