Avatar billede wald15 Nybegynder
26. august 2005 - 09:47 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

ikke strøm nok til grafik kortet

Jeg har den 8/8 købt en computer til 13.700 kr.
lige fra starten har det været problemer, mit grafikort sagde at den ikke modtog strøm, dem jeg havde købt computeren af fandt ud af at grafikortet skulle have 480 w strømforsyning og jeg havde kun 400 w i, en fejl fra deres side, så nu puttede de en 550 w psu i, jeg fik computeren hjem men den com stadig med samme fejl.
mit grafik kort er et gf6800gt

ved i muligvis hvad der kan være galt?
Avatar billede kenp Novice
26. august 2005 - 09:56 #1
Sikker på at evt strømstik er sluttet til grafikkortet? for det lyder som om de har glemt det.
Avatar billede huset Praktikant
26. august 2005 - 09:56 #2
Det kort kræver ikke så meget strøm!

Tjek kortet har monteret strømstikket bagi.

Hvilken producent har lavet kortet
Avatar billede huset Praktikant
26. august 2005 - 09:58 #3
Damn too late
Avatar billede wald15 Nybegynder
26. august 2005 - 10:05 #4
jeg har tjekket at det extra 4 pins strømstik sidder i, så det kan ikke være det
mærket er inno3D
Avatar billede peet49 Nybegynder
26. august 2005 - 10:11 #5
Prøv at sætte et andet stik på kortet, har før oplevet fejl på stikkene.
Avatar billede huset Praktikant
26. august 2005 - 10:11 #6
Du får godt nok billede på skærmen?
Avatar billede redhack Nybegynder
26. august 2005 - 10:20 #7
Hvis de har købt den billigste PSU som findes på markedet, så er det slet ikke sikkert at den kan give nok strøm til dit grafikkort.. Min ven har prøvet ligende med hans 450watt psu.. Send maskinen til rep. og sig at det sandsynligvis er en for ringe psu de har smidt i maskinen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. august 2005 - 10:24 #8
Enig - generelt kan man ikke sige at watt har noget at sige - hvis ikke psu leverer volt nok, duer det ikke.
Avatar billede wald15 Nybegynder
26. august 2005 - 10:46 #9
jeg har ikke prøvet med et andet stik.....men ang psu. så e det en af de gode...kan ikke lige huske mærket

billedet på skærmen er udemærket, kører 1600x1200, men hvis jeg spiller i kort tid...så genstarter computeren sig....og når windows starter så siger den at grafikkortet ikke modtager nok strøm
Avatar billede mrrius Nybegynder
26. august 2005 - 11:49 #10
kunne det evt være køle problemer?
Avatar billede huset Praktikant
26. august 2005 - 11:53 #11
"mit grafikort sagde at den ikke modtog strøm"

Hvordan kan det være noget med strøm fejl at gøre?
Avatar billede huset Praktikant
26. august 2005 - 12:35 #12
Kommentar: huset

var ment til

Kommentar: mrrius
Avatar billede wald15 Nybegynder
26. august 2005 - 12:56 #13
på mandag vil jeg høre fra dem jeg købte den af...de er igang med at finde fejlen på den

hvis de ikke har ordnet den inden på mandag får jeg mine penge tilbage igen