Avatar billede slet-mig33 Nybegynder
25. august 2005 - 22:17 Der er 7 kommentarer

usb 2,0

Hejj

jeg har lige sat min gamle computer op hos mine forældre...
men jeg kan ik få usb portene til at virke... jeg har installeret driverne og det er der ik noget problem med.. men den registrer ik enheder jeg kobler til computeren...
hvad kan det være?? de virkede før jeg satte den op hos mine forældre..

ps bundkort er et asus a7n8x-e deluxe.. Usb portene er onboard
Avatar billede halifax Nybegynder
25. august 2005 - 22:38 #1
Vises noget unormalt vedr. USB i Enhedshåndtering?
Avatar billede slet-mig33 Nybegynder
26. august 2005 - 13:36 #2
nej der kommer ikke gule !! udråbstegn under engenskaber står der at portene virker
Avatar billede slet-mig33 Nybegynder
26. august 2005 - 13:37 #3
virker normalt
Avatar billede halifax Nybegynder
26. august 2005 - 14:05 #4
Hmmm....  et mærkeligt problem, at de er holdt op med at virke, når de gjorde før! Er det for alle USB enheder du kobler til? Og hvilke enheder er der tale om?
Og - gælder det for alle portene på den?

Du kunne prøve at fjerne alt USB fra Enhedshåndtering, genstarte XP og lade den installere USB påny.

Begynd med at fjerne alle USB Rod-hubs, en efter en. Fjern dernæst én efter én alle USB controlere og genstart maskinen.
Avatar billede slet-mig33 Nybegynder
26. august 2005 - 14:07 #5
ok jeg prøver.. det er alle portene der ik virker lige meget om det er enhed jeg sætter i eller flere...
Avatar billede slet-mig33 Nybegynder
26. august 2005 - 15:34 #6
det virkede ik... den installere usb'en og siger der er 6 enheder koblet til som ukendt enhed.. men jeg har ingen enheder sat til...
Avatar billede halifax Nybegynder
27. august 2005 - 14:20 #7
Har du ialt seks USB porte i maskinen? Er det dem der er tale om ?
I så fald er driverne ikke blevet korrekt installeret. Går ud fra du har SP2 inde, da USB har virket tidligere.
Har du prøvet h-klik på "ukendt enhed" og valgt Opdater driver?
Eller at slette alle "ukendt enhed" og genstarte pc?

Mon du kan bruge noget fra MS artikel Generel USB-fejlfinding i Windows XP
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;310575