Avatar billede mumle30 Nybegynder
24. august 2005 - 12:50 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

trådløst lan driller

Jeg er ved at opsætte min computer og min bærbar til et nætværk der er trådløst men er gået i stå. Nå jeg tænder min bærbar regester den der er fundet et trådløst netværk som hedder "stuen" jeg intaster min WEP nøgle  den meddeler mig at der er forbindelse med "stuen" hastigheden 54,0 mbps og signalet er udemærket...... MEN hvordan kommer jeg i kontakt med computeren i stuen alså så kan  se mapper og hente ting fra den til den bærbar der ligger ikke en pind i netværksteder eller på "denne computer" hvor finder jeg det??
Avatar billede majsmarken Nybegynder
24. august 2005 - 13:17 #1
GENERELT: Du vil få mere/flere FEEDBACK på dette spm. hvis DU også giver FEEDBACK/Point på dine tidl. spm.:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_creator=mumle30&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede hmann Nybegynder
24. august 2005 - 13:20 #2
du deler en mappe/drev på den ene computer ved at højreklikke på den i stifinder og vælge egenskaber og herefter fanebladet "deling". Der kan du angive et navn..
Hvis vi antager at du deler dit C-drev og giver det navnet: STUEN_C
skulle du nu på den anden computer kunne gå i stifinder og skrive STUEN_C i adresselinien..

kan være at begge computere skal være medlem af samme arbejdsgruppe (finder du ved at højreklikke på "Denne Computer" -> egenskaber -> fanebladet "Computernavn"
Avatar billede hmann Nybegynder
24. august 2005 - 13:21 #3
som majsmarken skriver: få lukket dine åbne spørgsmål - havde jeg været opmærksom på det samme, havde jeg sikkert ikke svaret på ovenstående....
Avatar billede majsmarken Nybegynder
24. august 2005 - 13:23 #4
<hmann>: ... nemlig !!! ...
Avatar billede mumle30 Nybegynder
24. august 2005 - 13:41 #5
ja hvis jeg viste det havde jeg sku da gjort det. nu har jeg fået et link til hvordan jeg bære mig ad men det er skuda ikke noget at himle sådanne op over og majsmarken du kunne bare sige det pænt jeg mener vi skal da alle være her og jeg er ikke noget orakel her på eksperten men det kan være det kommer med tiden.......hmann det virker nu.. så smid et svar
Avatar billede hmann Nybegynder
24. august 2005 - 13:53 #6
svar :)