Avatar billede ncp- Nybegynder
24. august 2005 - 02:01 Der er 4 kommentarer

Postfix error

Når der sendes en mail via postfix, dukker denne fejl engang imellem op, dog forsvinder den efter noget tid, men er ikke klar over om det er timeout på mailen eller den blir sendt :S

Er der nogen som ved hvad fejlen betyder?
Evt. løsninger?

C3ACC4B0CC 983 Wed Aug 24 01:31:07 ncp@prefix.dk (host 127.0.0.1[127.0.0.1] said: 451 4.5.0 Error in processing, id=22540-03, creating_partsdir FAILED: DBD::mysql::st execute failed: MySQL server has gone away at (eval 38) line 238, <GEN9> line 1762. (in reply to end of DATA command)) mail@huit.dk
Avatar billede mfalck Praktikant
24. august 2005 - 09:58 #1
det er ikke som sådan et postfix problem, men at Mysql-serveren lukker for forbindelsen et stykke tid (jeg mener det som standard er 8 timer). Du kan ændre det ved at sætte wait_timeout  variablen når du starter mysqld
Avatar billede ncp- Nybegynder
24. august 2005 - 12:07 #2
er du sikker?

for af hvad jeg kan læse mig til på google er det et problem med amavis, men har ikke fundet en løsning endnu :S

men skal da give det et forsøg
Avatar billede mfalck Praktikant
24. august 2005 - 12:11 #3
det var et skud fra hoften, så jeg er ikke mere sikker end som så :-)
Avatar billede ncp- Nybegynder
24. august 2005 - 13:02 #4
heh okay, men lader bare den stå, kan være er nogle flere gode forslag