Avatar billede lhademmor Nybegynder
23. august 2005 - 11:10 Der er 6 kommentarer

F-secure mærkelige startup-fejl

Når jeg starter min laptop kommer der ved loginskærmen fem fejlmeddelelser. Her taget fra loggen:

1  2005-08-23  08:58:35+02:00  bongo  SYSTEM  F-Secure Management Agent
Severity: 4 , TrapNumber: 104 , ProductOID: 1.3.6.1.4.1.2213.11 , Parameters: (0) C:\Programmer\F-Secure\Common\admin.pub

2  2005-08-23  08:58:35+02:00  bongo  SYSTEM  F-Secure Management Agent
An error occurred when trying to use the key that is in the file C:\Programmer\F-Secure\Common\admin.pub.

3  2005-08-23  08:58:36+02:00  bongo  SYSTEM  F-Secure Management Agent
The base policy file on F-Secure Management Server is invalid. This may happen if someone has manually replaced the file. If the problem persists, please contact the system administrator.

4  2005-08-23  08:58:37+02:00  bongo  SYSTEM  F-Secure Management Agent
There was an error when trying to write the file C:\Programmer\F-Secure\Common\Invalid\ia.bpf.

5  2005-08-23  08:58:38+02:00  bongo  SYSTEM  F-Secure Management Agent
There was an unsuccessful attempt to change to previous policy version.

Efter at have trykket OK til dem alle, kommer der ikke mere før næste gang jeg starter PC'en.

Hvad sker der?
Avatar billede kalp Novice
23. august 2005 - 11:15 #1
Tror bare du skal geninstallere F-Secure
Avatar billede lhademmor Nybegynder
07. september 2005 - 09:00 #2
Måske skyldes problemet en mærkelig "Rogue Squadron.exe" som ikke kan slettes...
Avatar billede kalp Novice
07. september 2005 - 09:25 #3
Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://www.downloadportal.dk/viewinfo.asp?rid=1658
Eller
http://www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede lhademmor Nybegynder
07. september 2005 - 13:27 #4
Okay, her er den:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 13:26:38, on 07-09-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\ibmpmsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\F-Secure\BackWeb\7681197\Program\SERVIC~1.EXE
C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\fsgk32st.exe
C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\FSGK32.EXE
C:\Programmer\F-Secure\fswsclds.exe
C:\Programmer\IBM\IBM Rapid Restore Ultra\rrpcsb.exe
C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\fssm32.exe
C:\Programmer\F-Secure\BackWeb\7681197\Program\BackWeb-7681197.exe
C:\WINDOWS\System32\QCONSVC.EXE
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\system32\TpKmpSVC.exe
C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe
C:\Programmer\F-Secure\Common\FSMA32.EXE
C:\Programmer\F-Secure\Common\FSMB32.EXE
C:\Programmer\F-Secure\Common\FCH32.EXE
C:\Programmer\F-Secure\Common\FAMEH32.EXE
C:\Programmer\F-Secure\Common\FNRB32.EXE
C:\WINDOWS\system32\acs.exe
C:\Programmer\F-Secure\Common\FIH32.EXE
C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\fsav32.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\system32\TpShocks.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
C:\Programmer\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPONSCR.exe
C:\Programmer\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY_1\TpScrex.exe
C:\IBMTOOLS\UTILS\ibmprc.exe
C:\Programmer\F-Secure\Common\FSM32.EXE
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\QCTRAY.EXE
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\QCWLICON.EXE
C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Værktøj\Sikkerhed\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Program Files\Digital Line Detect\DLG.exe
C:\Programmer\Værktøj\Sikkerhed\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\Værktøj\Sikkerhed\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\DC\Lucas-Lehmer-Riesel 3.6\LLR.exe
C:\Programmer\Værktøj\foobar2000\foobar2000.exe
C:\Documents and Settings\joh04y18\Skrivebord\HijackThis.exe
C:\Programmer\Family Tree Maker 2005\Ftw.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = localhost:8118
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\Værktøj\Sikkerhed\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\VRKTJ~1\SIKKER~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll
O2 - BHO: QUICKfind BHO Object - {C08DF07A-3E49-4E25-9AB0-D3882835F153} - C:\Programmer\TEXTware\QUICKfind\PlugIns\IEHelp.dll
O4 - HKLM\..\Run: [S3TRAY2] S3Tray2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe irprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [TPKMAPHELPER] C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\TpKmapAp.exe -helper
O4 - HKLM\..\Run: [TpShocks] TpShocks.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TPHOTKEY] C:\PROGRA~1\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TP4EX] tp4ex.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EZEJMNAP] C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [UC_Start] C:\Programmer\IBM\Updater\\ucstartup.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateManager] "c:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [IBMPRC] C:\IBMTOOLS\UTILS\ibmprc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Programmer\F-Secure\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [BMMGAG] RunDll32 C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\pwrmonit.dll,StartPwrMonitor
O4 - HKLM\..\Run: [BMMLREF] C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\BMMLREF.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [BMMMONWND] rundll32.exe C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\BatInfEx.dll,BMMAutonomicMonitor
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] "C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QCTRAY] C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\QCTRAY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [QCWLICON] C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\QCWLICON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [dla] C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "C:\Programmer\SlySoft\CloneCD\CloneCDTray.exe" /s
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [IE Privacy Keeper] "C:\Programmer\Værktøj\Sikkerhed\IE Privacy Keeper\IEPrivacyKeeper.exe" -startup
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = ?
O4 - Global Startup: Digital Line Detect.lnk = ?
O4 - Global Startup: Free WebSite Tools.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Symantec WinFax Starter Port.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O11 - Options group: [JAVA_IBM] Java (IBM)
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {76E5AF9D-2B3E-4FEB-A31F-A9E63A27FA29} (IASRunner Class) - https://www.ibm.com/pc/support/access/aslibmain/content/AcpIR.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O20 - Winlogon Notify: QConGina - C:\WINDOWS\SYSTEM32\QConGina.dll
O20 - Winlogon Notify: tphotkey - C:\WINDOWS\SYSTEM32\tphklock.dll
O23 - Service: ACU Configuration Service (ACS) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\acs.exe
O23 - Service: Apache - Unknown owner - C:\Server\Apache\Apache\Apache.exe" --ntservice (file missing)
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: F-Secure BackWeb (BackWeb Client - 7681197) - Unknown owner - C:\PROGRA~1\F-Secure\BackWeb\7681197\Program\SERVIC~1.EXE
O23 - Service: F-Secure BackWeb LAN Access - Unknown owner - C:\Programmer\F-Secure\BackWeb\7681197\Program\fsbwlan.exe
O23 - Service: F-Secure Gatekeeper Handler Starter - F-Secure Corp. - C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\fsgk32st.exe
O23 - Service: F-Secure Network Request Broker - F-Secure Corporation - C:\Programmer\F-Secure\Common\FNRB32.EXE
O23 - Service: F-Secure Authentication Agent (FSAA) - F-Secure Corporation. All Rights Reserved. - C:\Programmer\F-Secure\Common\FSAA.EXE
O23 - Service: F-Secure Management Agent (FSMA) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\F-Secure\Common\FSMA32.EXE
O23 - Service: F-Secure Windows Security Center Legacy Detection Service (Fswsclds) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\F-Secure\fswsclds.exe
O23 - Service: IBM Rapid Restore Ultra Service - Unknown owner - C:\Programmer\IBM\IBM Rapid Restore Ultra\rrpcsb.exe
O23 - Service: ThinkPad PM Service (IBMPMSVC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ibmpmsvc.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: LLRnet Service - Unknown owner - C:\Documents and Settings\joh04y18\Skrivebord\llrnet_windows\llrnet_windows\LLRnet.exe (file missing)
O23 - Service: IBM PSA Access Driver Control (PsaSrv) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PsaSrv.exe (file missing)
O23 - Service: QCONSVC - IBM Corp. - C:\WINDOWS\System32\QCONSVC.EXE
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: IBM KCU Service (TpKmpSVC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\TpKmpSVC.exe
Avatar billede kalp Novice
07. september 2005 - 13:37 #5
prøv at slette den fil du ikke kunne slette med

http://www.docsdownloads.com/Tier1/dr-delete.htm

scan efterfølgende din pc med ewido

Download Ewido (Trial version)
http://shop.element5.com/product.html?productid=531168
Avatar billede lhademmor Nybegynder
12. oktober 2005 - 09:41 #6
Har gjort. Stadig samme problem...