Avatar billede kspr Nybegynder
23. august 2005 - 10:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

EØÅ-problem

Hej,

Jeg har en database(Access) med tilhørende søgefunktion, men når man søger på ord indeholdende æ/ø/å vil den ikke finde dem.
Jeg gik ind i min db gennem Access-programmet, og fandt ud af at æ ø og å var ændret til koder, som f.eks. ø for et ø.

Når jeg læser fra databasen bliver ø ganske rigtigt vist, men ved søgninger virker det altså ikke!

Søger jeg derimod på 248, kommer de pågældende records med ø ligeså fint frem ;)

Hjælp
Avatar billede crapman Nybegynder
23. august 2005 - 15:14 #1
Hvordan indsætter du dine data i din database? Har du puttet en htmlencode() på dem?
Avatar billede kspr Nybegynder
23. august 2005 - 22:49 #2
Jeps, det havde jeg, dér fejlen lå.

Tak for hjælpen, hvordan giver jeg dig point? :)
Avatar billede crapman Nybegynder
24. august 2005 - 00:16 #3
sådan... hehe
Avatar billede kspr Nybegynder
24. august 2005 - 14:24 #4
Så skulle den være i vinkel..