Avatar billede andersbodilsen Nybegynder
22. august 2005 - 17:13 Der er 8 kommentarer

Webservices - Kan ikke oprette et nyt projekt - Fejl 403

Hej Eksperter.

Jeg skal til at rode med et lille projekt der bla. omhandler webservices.
Her lige lavet en "ren" installation af win2003server med iis, samt .NET frameworket.

Jeg har prøvede derefter at oprette et nytprojekt via studio fra min laptop på serveren: http://unit_control_1.eliten.local/wobo
Det fik jeg ikke lov til, med den følgende fejl, som svar:

The server reported the following error when attempting to create or open the web project located at the following URL: 'http://unit_control_1.eliten.local/wobo'. 'HTTP/1.1 403 Forbidden'.

Jeg mente så at det kunne være et problem med rettighederne, men efter at have tildelt mig selv administrator rettigheder på serveren. Var problemet stadig ikke løst.

Jeg installede derefter studio på serveren, og prøvede at oprette et projekt med stien 'http://localhost/wobo'. Men fik samme fejl, med den nye sti.

Hvad kan der være galt??? Jeg går ud fra at det er en eller anden opsætning, som jeg har overset.
Avatar billede andersbodilsen Nybegynder
23. august 2005 - 09:19 #1
hmmm, den er måske lidt mere tricky end jeg havde forvendtet?? Er det under den rigtige kategori jeg har oprettet tråden??
Avatar billede guidmaster Nybegynder
23. august 2005 - 12:24 #2
Har ASPNET kontoen rettigher på det virtuelle website? Kontoen skal have List, Execute & Read rettigheder
Avatar billede andersbodilsen Nybegynder
23. august 2005 - 13:14 #3
Har ikke noget ASPNET konto på serveren... tilgengæld er der en IIS_WPG bruger. Har også prøvet at give everyone full controll på webserver roden... Men får stadig samme fejl når jeg prøver at oprette et projekt????
Fatter ikke lige hvad der er problemet :-)
Avatar billede guidmaster Nybegynder
23. august 2005 - 13:58 #4
Hvem har sat serveren op? Hvilken konto køre asp.net? Hvis ikke der er ændret i settings, så er aspnet kontoen den samme som network service (og er altså den konto der skal have de rettigheder jeg nævnte før)
Avatar billede andersbodilsen Nybegynder
24. august 2005 - 12:24 #5
Undskyld fravær... :-)
Det er ikke mig selv der har sat serveren op, men en af mine venner. Vi har dog lavet en ligende opsætning bare på en XP.
Dette kørte fint unden at der skulle laves noget ekstra opsætning.

Jeg har som sagt ikke nogen konto der hedder ASBNET... Hvordan finder jeg ud af hvilken konto der så køre asp??
Avatar billede andersbodilsen Nybegynder
24. august 2005 - 12:51 #6
hmmm, hvis jeg går ind under services... finder ASP.NET State Service tager proberties på den og vælger fane bladet logon kan jeg se den bruger en konto der hedder:
NT AUTHORITY\NetworkService
Avatar billede januskh Nybegynder
22. september 2005 - 14:23 #7
Jeg har oplevet at vi skulle give "read" rettigheder til ASPNET useren helt ude fra C:\ samt C:\Windows\System32, jeg ved ikke om du har prøvet det?

Ellers vil jeg anbefale at du kører følgende kommando fra en DOS prompt:
C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\aspnet_regiis.exe -i

MVH Januskh
Avatar billede januskh Nybegynder
01. september 2012 - 17:16 #8
Hva? Skal det her spm ikke snart lukkes?