Avatar billede thomasabcd Nybegynder
22. august 2005 - 16:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sende SMS via Telmore ?

Er ved at rode lidt med afsendelse af SMS via en hjemmeside. Hjemmesiden kører pt på min egen maskine, og jeg bruger pt. min mobiltelefon og en komponent fra Strongcube.com til at sende SMS. Er det muligt at benytte Telmore som en slags gateway via Internettet, så jeg slipper for at bruge min mobil til at sende SMS ?
Avatar billede roenving Novice
22. august 2005 - 16:29 #1
Tjah, de sælger vel også gateways ...

-- men jeg er stødt ind i udsagn om, at det koster 20-50.000 at få fat i en sådan !-)
Avatar billede fbh Nybegynder
22. august 2005 - 16:29 #2
Kommer an på om du har fri sms eller ikke fri sms?

Hvis du ikke har - altså så du betaler 20 øre pr. sms så har telmore mig bekendt selv en  ganske fin web sms sender.
Avatar billede fennec Nybegynder
22. august 2005 - 16:31 #3
Hvis du skal bruge det fra dit script skal du have fat i en "åben" SMS gateway. Søgte hurtig på google og fandt et dansk firma:
http://pil.dk/produkter/smsgw/

Der findes måske nogen der er gratis, men så skal der søges lidt længere :o)
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
22. august 2005 - 16:32 #4
Ja, kender godt websms-senderen. Er det muligt at tilgå dens funktioner på en eller anden måde uden at gå ind på Telmores hjemmeside ? Det kunne evt være via en URL eller ved at kalde de funktioner, som websms-senderen kalder (hvis det er muligt)
Avatar billede fbh Nybegynder
22. august 2005 - 16:34 #5
Det er muligt, ihvertfald med php, at lave lidt sjov der kan gøre det.
Det er dog ikke noget jeg er i stand til at lave, men ved det kan lade sig gøre.
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
12. januar 2006 - 00:07 #6
lukker