Avatar billede mickeyras Nybegynder
22. august 2005 - 14:00 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Hoste selv?

Hey alle eksperter! Jeg vil gerne kunne hoste mine hjemmesider selv, men har et problem! Har lige pt. ikke mulighed for at få fast ip! Kan det lade sig gøre uden?? Eller er det helt umuligt?? Eller er der nogen lovlige måder, hvor man skifte til fast ip, uden om udbyderen?
Avatar billede screem_brille Novice
22. august 2005 - 14:04 #1
det kan du med f.eks dyndns.dk (nej det er ikke fysisk muligt at få en fast IP uden om din udbyder)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. august 2005 - 14:05 #2
Jeg var engang i gang med et projekt, hvor et lille program uploadede en HTML fil, med min IP, til en server/webhotel med ca 1 kb plads. Der skal bare være plads til 1 HTML fil.
HTML filen videresender så bare brugeren til ens IP adresse.

Men det kræver en domæne+webhotel med ca 1 kb..

HTML filen skal bare indeholde:

<html>
<head>
<meta http-equiv="REFRESH" content="0;URL=http://DIN-IP-INDSÆTTES-HER">
</head>
<body>
</body>
</html>

Faktisk er det bare linien:
<meta http-equiv="REFRESH" content="0;URL=http://DIN-IP-INDSÆTTES-HER">

/theSurfer
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2005 - 14:13 #3
husk at når du hoster selv er der 3 vigtige ting at være opmærksom på:

1) sikkerhed
2) sikkerhed
3) sikkerhed

fra en fix & exploit bliver kendt på nettet til nogen forsøger at hacke din server
går der ikke måneder medn snarere timer !

[ellers bør dyndns og lignende services virke fint]
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
22. august 2005 - 14:50 #4
http://www.dyndns.dk

Der findes programmer som f.eks. Directupdate, der kan opdatere dyndns automatisk hvis din maskine får ny IP

http://www.directupdate.net
Avatar billede mickeyras Nybegynder
22. august 2005 - 17:32 #5
Okay mange tak alle sammen! Men nu har jeg installeret det der xampp og lagt mine html filer i htdocs, men hvordan redirecter man til dem? Det er vist det det hedder??
HJÆÆLP
Avatar billede leif Seniormester
22. august 2005 - 17:40 #6
Har du åbnet port 80 i din router ? Har du et domæne der skal peges på din IP ?
Avatar billede mickeyras Nybegynder
22. august 2005 - 17:46 #7
Tror jeg nok! Hvordan kan jeg evt. en måde jeg kan gøre det på? Er det ikke det jeg skal bruge dyndns til?
Avatar billede mickeyras Nybegynder
22. august 2005 - 17:48 #8
Okay, det lød ikke helt rigtigt.. sorry... er der en måde jeg evt. kan tjekke det på?
Avatar billede leif Seniormester
22. august 2005 - 17:48 #9
Nej, hvis du har Router skal du først have åbnet for Port 80 !
Avatar billede mickeyras Nybegynder
22. august 2005 - 17:48 #10
Ja men hvordan åbner jeg den, eller tjekker om den er åben?
Avatar billede leif Seniormester
22. august 2005 - 17:49 #11
Ja, ved at give os en IP eller et DynDNS navn vi kan tjecke ! Det er ikke sikkert at du vil kunne tilgå din egen server ved at bruge den eksterne IP eller domænenavne der peger på den eksterne IP.
Avatar billede leif Seniormester
22. august 2005 - 17:50 #12
Havde du regnet med at jeg skulle gennemskue om du har router og hvilken en ?

Det er forskelligt fra mærke til mærke.
Avatar billede mickeyras Nybegynder
22. august 2005 - 17:52 #13
Nej men jeg forstår ikke meget af det der? men kan du tjekke det på min ip siger du eller?
Avatar billede leif Seniormester
22. august 2005 - 17:55 #14
Ja, jeg kan jo se om jeg kan se din hjemmeside !
Avatar billede mickeyras Nybegynder
22. august 2005 - 18:19 #15
min ip er 83.93.72.34
Avatar billede mickeyras Nybegynder
22. august 2005 - 18:22 #16
hvad finder du ud af?
Avatar billede leif Seniormester
22. august 2005 - 18:30 #17
At jeg med garanti ikke sidder her konstant hele tiden !!! Og at jeg ikke får løn for det !

At port 80 tilsyneladende ikke er åben og det vil den kun være hvis du har åbnet den (Hvis du vel og mærket har Router på)
Avatar billede mickeyras Nybegynder
22. august 2005 - 18:40 #18
Jeg er ikke helt klar over hvad en router er? Regnede bare med at det var den som sendte internet signalet videre til de andre computer?
Avatar billede screem_brille Novice
22. august 2005 - 19:01 #19
Hvorfor har du afvist mit svar ?
Avatar billede leif Seniormester
22. august 2005 - 21:46 #20
Ja, det er en router som sørger for at du kan have flere maskiner på 1 forbindelse !
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2005 - 22:09 #21
der er ikke noget til hinder for at have flere maskiner på en forbindelse uden router

en router gør at du kan have flere maskiner på en forbindelse selvom din
ISP kun tilbyder 1 IP adresse

derudover er den god for sikerheden
Avatar billede mickeyras Nybegynder
24. oktober 2005 - 20:46 #22
Avatar billede screem_brille Novice
24. oktober 2005 - 21:27 #23
skønt vi kan spilde tiden på dig, det skal ikke gentage sig