Avatar billede winkill Nybegynder
02. november 1999 - 16:15 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Erstatning for ICQ

Hvad skal der til for at i ville skifte fra ICQ til et andet program ???

Jeg tænker på ting som design, funktionalitet, sikkerhed, udvidede funktioner som mail, news etc. og alt hvad der ellers dukker op.

Seriøse svar modtages her eller på trwi@int.tele.dk, med subject "ICQ, erstatning".
Avatar billede gnarf Nybegynder
02. november 1999 - 16:18 #1
At alle andre brugte programmet også :)

ICQ er et lorte program, men det er nu engang bare det folk bruger... så for at ville bruge et andet program, så skulle man vel kunne få fat i dem der bruger icq.

Et icq kompatibelt program, som var stabilt og sikkert, ville ikke være at foragte, men det er jo nok utopi.

Funktionalitet og design osv er jo i virkeligheden sekundære ting. Hvad hjælper et fedt icq-lignende program hvis man ikke kan få fat i sine venner ved hjælp af det.
Avatar billede winkill Nybegynder
02. november 1999 - 16:23 #2
Keep 'em coming guys. Jeg har brug for flere menneskers sysnpunkter.
Avatar billede ramlev Nybegynder
02. november 1999 - 16:28 #3
ICQ, er lidt skod, da man ofte kommer ud for at man ikke kan connecte, (SOM NU), så hvis man lavede et system som ikke havde de problemer, så ville det være fedt.
hvis man skulle have et prog. som ICQ, så skulle det efter min mening kunne, CHAT, MESS til enkelt bruger, FILE up/download, det med email og news ligemeget da der er programmer til det.
Og en anden ting, lidt lir´ men alligevel , muligheden for Skins.
Avatar billede gnarf Nybegynder
02. november 1999 - 16:33 #4
Funktionalitet og design-mæssigt er jeg meget enig med ramlev. Skins er lir, men det er nu alligevel meget fedt at alle programmer ikke skal ligne hinanden.

Hvor mange bruger måske ikke skins til winamp?

News og email er totalt overflødigt i icq.
Avatar billede winkill Nybegynder
02. november 1999 - 16:38 #5
Hvad med "customization" af programmet, at man selv kan vælge hvilket knapper der skal være - og hvor - farver, baggrundsbilleder etc. Er det den slags lir i snakker om?
Avatar billede rootsec Nybegynder
02. november 1999 - 16:40 #6
Jeg er tilfreds med IRC (eller mIRC), som har alle de nævnte funktioner, undtagen det med skins. Det virker fint og muligheden for at lave sine egne scripts er der også.
Avatar billede rootsec Nybegynder
02. november 1999 - 16:41 #7
hov, glemte noget.

Sikkerhed frem for alt. dvs, ikke noget ala Micro$oftsikkerhed.
Avatar billede ramlev Nybegynder
02. november 1999 - 16:43 #8
Gnarf og mig er hlet enige ...
Hvorfor snakker vi om det her, WinnKill er du ved at bikse noget ICQ-klon noget sammen ? ?
Avatar billede winkill Nybegynder
02. november 1999 - 16:50 #9
Jeg overvejer det Ramlev, men er langt fra begyndt på kodningen endnu.

Jeg har indset at det er umuligt at slå igennem med en freeware ICQ klon uden at den kan leve op til, og på visse punkter overgå sin forgænger.

Derfor er enhver kommentar, udspil, ide, synspunkt, teknisk info, mv. absolut nødvendigt.

Når selve designet og alle diagrammer mv. så engang er på plads og den egentlige kodning går i gang skal der nok komme en milliard spørgsmål i VB/Delphi/C++ grupperne... ;o)

Rootsec, du snakker om scripting, vil du ikke uddybe det lidt?
Avatar billede ramlev Nybegynder
02. november 1999 - 16:53 #10
Jamen jeg kan da godt komme på lidt sjovt hvis det skulle være muligt at scripte i icq-klonen, noget med at kunne lave nogle scripts så f.eks. man kan sende beskeder selvom man ikke er online, hvis man eks.vis trykker F3 så gør den noget som man selv kan definere, osv osv .. kender du mIRC så nogle af de muligheder som der er der mht. scripts ....
Avatar billede winkill Nybegynder
02. november 1999 - 16:55 #11
Kender mIRC, men har ikke udfrosket script-mulighederne i det...
Avatar billede winkill Nybegynder
02. november 1999 - 17:17 #12
Jeg har fordelt de 100 pts. Ikke at det er vigtigt (går jeg ud fra), men alligevel.

Jeg lytter selvfølgeligt gerne til ideer, forslag og deltager gerne i en debat, hvis i vil bidrage med mere. :)

- Især scripting er en del der skal arbejdes lidt på, og skins lyder også som en god ide.
Avatar billede rootsec Nybegynder
03. november 1999 - 11:20 #13
Med scripting i mIRC kan du f.eks. få programmet til at opføre sig på en anden måde end "default settings". Dvs, at du kan f.eks. bestemme hvilke options der f.eks. skal være når man højreklikker.
Avatar billede lowrider Nybegynder
03. november 1999 - 11:26 #14
ICQ er nok det internet program, der er mest hullet, mht sikkerhed. Det er det program med flest exploits.
Avatar billede ravelin Nybegynder
04. november 1999 - 08:45 #15
Der findes allerede skins til ICQ.
Avatar billede cassa Nybegynder
06. december 1999 - 15:26 #16
En anden stor hæmsko ved ICQ er dens problemer med firewalls. Der eksister ingen muligheder for at kommunikere stabilt med icq derigennem. Smarte ting til klon: Kun systray-visning(intet i taskbar), komprimeret design, IP-tlf, central history/kontaktliste, offlinefunktionalitet med videresending(sms)
Avatar billede winkill Nybegynder
06. december 1999 - 15:29 #17
Cassa >> Jeg tror at Ipulse er svaret på det spørgsmål jeg lagde ud med. :o)