Avatar billede cybermike Nybegynder
12. april 2001 - 23:32 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Skummel DNS

Situationen er flg:

1:DNS Serveren fungere som lokal navneopslagsserver
2:Accepterer connections paa 127.0.0.1 (lo)
3:Accepterer IKKE connections paa 192.168.0.212 (eth0)

Mit problem er at de andre maskiner i netvaerket ikke kan faa forbindelse til DNS serveren.

Den computer der k0rer dns serveren ER paa nettet og fungerer paa netvaerket med alle andre services, saa fejlen ligger altsaa i at dns serveren ikke accepterer forbindelsen.

  Mike

ps.BEMAERK:Jeg uddeler KUN points hvis mit problem bliver 100% l0st, til den af jer der l0ser problemet.
Avatar billede cybermike Nybegynder
13. april 2001 - 00:01 #1
Litle corection:

DNS serveren virker faktisk, men naar jeg pr0ver at bruge nslookup paa nogle af de maskiner som bruger DNS serveren saa far jeg en fejl om at dns serveren ikke fungerer.
Avatar billede blinx Nybegynder
14. april 2001 - 17:20 #2
Jeg kan komme i tanke om 2 ting:

1. jeg regner med at du bruger bind - i konfigurations filen kan du sætte hvilke ip adresser den skal lytte på, med den option der hedder listen-on.

2. Der kan nogen gange være problemer hvis serveren ikke kan finde sig selv i dns oplysningerne - sørg for at du har en entry for 192.168.0.212 eller ihvert fald en linie i /etc/hosts

Held og lykke med det.
Avatar billede cybermike Nybegynder
15. april 2001 - 12:03 #3
blinx>Den lytter paa alle netkort(/var/log/message) og den fungerer, det er bare programmet nslookup der siger den ikke g0r, men det er vel oxo til at leve med.

Men tak fordi du fors0gte at hjaelpe mig.