Avatar billede renny Nybegynder
21. august 2005 - 18:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

bliver smidt af internettet

hejsa
jeg har en kammarat som er tilkoblet et bolignet som også kører godt, han har det problem at han bliver smidt af en gang i mellem, det kan køre eks. 2 dage og så bliver han smidt af, så går der 1 - 2 dage før det virker igen, har talt med admin af nettet som siger det er hans computer det er galt med, har opdateret antivirus, hvad kan problemet være??
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. august 2005 - 19:36 #1
Tjek for spyware.
Avatar billede istebjerg Nybegynder
22. august 2005 - 11:27 #2
Det kan måske også være selve opsætningen af hans netværk, typisk skal det sættes til at finde ip-adresse og dsn server automatisk. (gøres i egenskaber for internet protokol(TCP/IP), under lokal netværk forbindelse, i kontrolpanelet).
Hvis din kammerat tilsluttet mere end en pc'er via en router, kan det være opsætningen af denne. Til at starte med kan problemet måske løses ved at slukke routeren i 10 sek. for så at tænde den igen (hvis det så virker skal der graves i opsætningen, typisk vil der følge en manual med til opsætningen via ftp. adresse).
Nu ved jeg ikke hvad han selv har prøvet og hvad der er tilsluttet men håber alligevel det kan hjælpe lidt..
Avatar billede renny Nybegynder
22. august 2005 - 19:45 #3
jeg har testet i dag med MS spyware,
computer er opsat til automatisk ip og dns der er heller ingen problem, han får en ip som også er korrekt, men bliver alligevel smidt af;
i de perioder hvor han ikke han komme på får han også ipadresse
Avatar billede renny Nybegynder
31. oktober 2005 - 09:25 #4
lukker