Avatar billede arnely Novice
21. august 2005 - 17:05 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mister IP adressen

Hej.
Når jeg er på nettet igennem min 1mb (TDC), bliver jeg efter en halv time smit af nettet.
IP går pludselig offline (Siden kan ikke vises).
Når jeg tjekker min LAN forbindelse, kan jeg ikke se min IP adr. længere.
Køre jeg en reperation hjælper det ikke. Det eneste der hjælper er og genstarte computere, så køre det igen, men kun en halv time igen.

TDC var forbi med et andet modem i fredags, da de mente at fejlen lå der. Men det har ikke hjulpet.
Avatar billede kenp Novice
21. august 2005 - 18:47 #1
hvilken firewall køre du med? for jeg ville da næsten gætte på at fejlen er der...
Avatar billede arnely Novice
21. august 2005 - 19:28 #2
Norman
Avatar billede kenp Novice
21. august 2005 - 20:06 #3
hvsi du har sat den til at blokere alt.. så blokere den også for at du kan få en ny ip-adresse... prøv at tillade svchost.exe at komme igennem
Avatar billede arnely Novice
21. august 2005 - 20:58 #4
Inden under sikkerhed i Norman, har jeg gjort følgende.
Handling>Tilad forbindelse.
Retning>Begge.
Protokot>TCP+UDP

Jeg går ud fra det er rigtig, er ikke så styk i det her.
Avatar billede kenp Novice
21. august 2005 - 23:03 #5
ja det skulle være rigtigt... men hvis det virker så skal du lige fidle lidt med hvordan du skal sætte den præcist.. (er ikke 100 meter mester i norman)
Avatar billede arnely Novice
22. august 2005 - 14:35 #6
Jeg har lige talt med Norman, de er ikke helt enig i hvad der skal gøres.
De sender mig en mail hvor de forklare hvad der er der sker når IP adr. bliver slettet.
Når jeg har læst den mail, kunne det være jeg skulle ligge den her ind på eksperten.
Jeg vender lige tilbage senere.
Avatar billede arnely Novice
22. august 2005 - 14:38 #7
Her er så hvad Norman forslår.

Nulstil firewallen således...

Højreklik på Norman-ikon -> vælg Konfigurationseditor -> Norman Virus Control -> Komponenter og fjern markering ved Personal Firewall. Tryk på Gem og Luk.
Genstart computeren.
Højreklik på Norman-ikon -> vælg Konfigurationseditor -> Norman Virus Control -> Komponenter og sæt markering ved Personal Firewall. Tryk på Gem og Luk.

Firewallen bliver installeret i baggrunden. Når installationen er færdig bliver du bedt om at genstarte - gør dette (på opfordring).

Efter genstart kan du blive spurgt om du vil importere gamle firewallregler...svar Nej til dette og start på en frisk...(følg Freshies Assistant).
Avatar billede kenp Novice
22. august 2005 - 16:54 #8
ja det de vil have dig til er at accepter alle de ting som den så vil spørge om om det så må komme igennem. (burde faktisk bare være nok at tillade svchost.exe)
Avatar billede arnely Novice
22. august 2005 - 18:19 #9
Ok-  hvis det er nok så lad os slutte her, har gjort som du forslog tidligere.
Smid et svar, så er der point i sigte :-)
Avatar billede kenp Novice
22. august 2005 - 18:38 #10
Det skulle være nok.. for det de vil have dig til er at resette din firewall
Avatar billede arnely Novice
22. august 2005 - 19:36 #11
Tak for hjælpen :-)