Avatar billede rootie Nybegynder
20. august 2005 - 15:47 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Skærmen er "død"

Davs, jeg har flyttet min fars computer over i et andet kabinet, eftersom det lykkedes mig, at smadre det gamle. Men mit problem er nu, at skærmen er "død". Der er simpelthen ingen forbindelse fra grafikkortet og op til skærmen. Jeg har tjekket, at det ikke er den nye strømforsyning, den levere rigeligt med strøm. Har til og med også prøvet med strømforsyningen fra det gamle kabinet, men også uden gevinst.
Nogen der har et godt bud på hvad det kan være?!
Avatar billede peet49 Nybegynder
20. august 2005 - 15:51 #1
Tag ram og grafikkort ud og i maskinen et par gange, se om ikke det hjælper.
Avatar billede rootie Nybegynder
20. august 2005 - 15:53 #2
Det har vi prøvet, stadig intet signal
Avatar billede peet49 Nybegynder
20. august 2005 - 15:58 #3
Tag hele skidtet ud igen, læg bundkort på bordet, monter ram og grafikkort, sæt power på og start, starter det ikke der, er noget gået i stykker.
Avatar billede rootie Nybegynder
20. august 2005 - 16:04 #4
Altså, der er strøm på det hele, det har der hele tiden været, problemet er bare, at der intet signal er
Avatar billede enriko Nybegynder
20. august 2005 - 16:39 #5
det er sikkert defekt grafikkort  problemet skyldes af..  tag grafik kortet ud og se om stikket den sidder i , ser ok ud.. det kan være stikket er beskadiget..
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2005 - 16:39 #6
Er der er strøm på monitoren ? hvilken skærm er det ? er monitoren i dvale function ?
Avatar billede rootie Nybegynder
20. august 2005 - 16:40 #7
grafik kortet virker, vi har sat det i min computer og der er forbindelse igennem, har også prøvet hans skærm på mit gfxkort, og der er også forbindelse
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2005 - 16:46 #8
er skærmen i dvale function  ( gul diode)
Avatar billede rootie Nybegynder
20. august 2005 - 16:50 #9
jæps, det er den
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2005 - 16:52 #10
Nogle Sony Skærm har det problem at når den går i dvale så kan du ikke tænd for skærmen igen.. der er løsning er pille skærm ledning ud.. (fra monitor) start maskinen uden skærm.. sluk maskinen og tilslut kable og genstart..
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2005 - 16:53 #11
kable = skærm ledninged (230 v)
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2005 - 16:55 #12
Hvis ikke det virker... så prøve at slukke skærm (knappen) og gentage det samme process igen..
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. august 2005 - 22:25 #13
Prøv at gøre som peet49 anbefaler 20/08-2005 15:58:33.

På mig virker det som om der er en overgang eller kortslutning til stel, og det komme du ud over ved at samle den uden for kabinettet.

Virker den på denne facon, så skal fejlen findes i monteringen at hardwaren.

Det kan være bundkortet der ikke er monteret korrekt.
Når man skal montere et bundkort i et nyt kabinet, så skruer man normalt nogle messingafstandsstykker i kabinettet, som bundkortet så skrues fast på. Er der blot EN messing studs på et sted, hvor der ikke er skruehul i bundkortet, så bliber bundkortet forbundet til stel.
Avatar billede rootie Nybegynder
20. august 2005 - 23:59 #14
Har fået det til at virke nu, ved ikke helt, hvad der var galt, men nu virker det. Men ellers tak for jeres forsøg... Ved ikke helt hvem der skal have point, sååeh...
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. august 2005 - 08:59 #15
Har du haft bundkortet ude ? ? ?
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. august 2005 - 11:11 #16
Jeg laver et, så kan du selv afgøre.
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2005 - 21:16 #17
svar