Avatar billede u.l.johansen Praktikant
20. august 2005 - 15:42 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Langsomt modem

Min svoger købte en HP notebook i Bilka igår og jeg skulle lave hans internetopkobling.
Første gang gik det fint med modemet og jeg kom på med en hastighed på ca. 40kbit. 3. gang jeg gik på nettet loggede den stadig på, men kun med 9,6 kbit. Desuden skriver den så at internetsider ikke kan vises. Jeg ved ikke om det skyldes den langsomme hastighed.
Nu har jeg prøvet at slukke computeren mange gange men den kobler altid op med mindre end 10 kbit. Hvad skal jeg forsøge ?
Avatar billede bartz Praktikant
20. august 2005 - 15:56 #1
Snakker vi om ADSL, eller Modem som 56k eller?
Avatar billede u.l.johansen Praktikant
20. august 2005 - 16:45 #2
Vi snakker om et 56k indbygget modem.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
20. august 2005 - 17:47 #3
Modems er meget følsomme overfor støj på linjen. Hvis der eksempelvis er en fax eller en gammel telefon på samme linje, så kan det gå meget ud over hastigheden. Prøv om det hjælper at trække stikket ud til de andre apparater på linjen. Derudover kan lange eller dårlige kabler også have indflydelse på hastigheden og stabiliteten,
Tror du ikke at din svoger skulle overveje noget mere tidssvarende end et telefonmodem?
Avatar billede u.l.johansen Praktikant
20. august 2005 - 22:33 #4
Vi har prøvet at pille deres B&O telefon af. Jeg prøver at få ham til at flytte computeren ned til indgangsdåsen i huset for at se om det virker. De har bestilt ADSL, men der går vist 6 uger før der kommer en tekniker og de vil gerne kunne bruge internet indtil da, men du har helt ret - 56k modem er yt.
Avatar billede bartz Praktikant
20. august 2005 - 23:22 #5
Hvis i har kabel-tv så vil jeg anbefale kabel-internet.. Du kan selv sætte det op det er pisse let og det koster kun 199 for en rimelig forbindelse.
Avatar billede u.l.johansen Praktikant
20. august 2005 - 23:34 #6
Der er ikke kabeltv. Jeg mener at han har bestilt tele2highway, som også koster 199, men så er der vist et maks forbrug på 1000Mb om måneden, men de skal kun bruge det til at su´rfe lidt og skrive lidt mails og altså ikke download af spil, programmer, musik eller film.
Avatar billede bartz Praktikant
21. august 2005 - 00:16 #7
Uhhh jeg er ikke meget for det med forbrug :/. Husk at passe på med forbrug og regning.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
21. august 2005 - 01:56 #8
Nå ja, men hvis udgangspunktet er at der ikke skal downloades så kan 1000MB meget vel være nok. Der findes også en del entry level ADSL produkter så det er for eksempel muligt at få en 128 kbit/128 kbit linje hos Cybercity for 199 kr. om måneden hvor der vel at mærke ikke er nogle forbrugsgrænser:
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/adsl_tilbud/
Avatar billede u.l.johansen Praktikant
21. august 2005 - 21:00 #9
Det ene problem er løst. Jeg flyttede computeren til den første dåse i huset og nu er jeg på med ca. 40 kbit.
Men den skriver stadig at siden ikke kan vises og når jeg prøver at pinge (ping www.tv2.dk) den i dos får jeg svar om at den ikke kan finde IP addressen. Kan det være min windows xp firewall eller norton som driller eller er det noget helt 3. ?
Avatar billede u.l.johansen Praktikant
21. august 2005 - 21:37 #10
Okay schwarz84, svar tilbage og du får. Jeg opretter et nyt spørgsmål for mit sidste spørgsmål.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
22. august 2005 - 10:26 #11
svar