Avatar billede kungfu Nybegynder
20. august 2005 - 11:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hurtigere memory kort

Jeg har før spurgt herinde, hvilke CF kort der er hurtige og fik et svar på Sandisk Extreme. Det er til mit Nikon Coolpix 4300. Efterfølgende har jeg talt med en fotohandler som sagde at mit kamera slet ikke understøtter dette hurtige kort.... kan det passe? (Eller ville han bare sælge noget af det han selv havde i sortiment !!)
Jeg skal bare have det hurtigste kort der passer til mit kamera.....og understøtter det.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
20. august 2005 - 11:53 #1
Umiddelbart er der intet til hindre for det. begge er type I kort.
Der kan være noget med en maks størrelse på kortet, som dit kamera kan håndtere.
Der er ingen garanti for at du får et udbytte af et hurtigt kort til det kamera, da dit kamera er ikke det nyeste, hvorved det kan afhænge af hvor hurtigt kameraet kan gemme billedet.
Avatar billede the_real_zax Nybegynder
08. september 2005 - 21:31 #2
Hej

dit nikon coolpix understøtter ikke ultra/extreme kort, det eneste du vil få ud af at betale det mere for kortet er at sandisk giver 10 års garanti på ultra2 og extreme kortne. de normale er der "kun" 5 år på. jeg har set nogen normale sandisk cf og sd kort med fejl, men aldrig et ultra eller extreme kort. (arbejder med det til dagligt) jeg bruger ultra kort på min canon G2 selv om det ikke bliver hurtiger, men fordi det er et kort af bedere kvalitet. Hvis din foto handler ikke ved det så find en anden.
Avatar billede kungfu Nybegynder
27. september 2005 - 13:46 #3
Tak for svar.