Avatar billede cirus Nybegynder
19. august 2005 - 21:28 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

et site med filmkartotek

Hej er der en der kan lave et site hvor man kan holde styr på sine dvd film..... Man skal kunne se filmene i en liste i alfabetisk orden , måske med et billede ( cover , men ikke et must ). en admin del hvor man kan smide nye film ind og skrive om det er med eller uden dk tekst ( rejser en del i østen så har jo nogle hjem en gang i mellem ) Alt dette må gerne komme bagved et login,  oprettelse af brugere i admin delen. Det skal laves i asp og access

på forhånd tak og håber ikke jeg beder om for meget :-)
Avatar billede tubber Juniormester
19. august 2005 - 21:36 #1
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. august 2005 - 21:37 #2
Jeg tror at det er bedste, hvis du allerede nu kan remse alle de ønskede felter op..
F.eks.:
titel, billede, spilletid, skuespillere, osv..

/theSurfer
Avatar billede tubber Juniormester
19. august 2005 - 21:40 #3
det er jo en start thesurfdude :)

Jeg laver nu ikke mit selv, jeg invisterede i et lille stykke software, der skriver du hvad filmen hedder og så henter den resten på imdb og så tilføjer jeg nummer og billede og hvad jeg ellers kunne tænke mig, og så når jeg så har skrevet dem ind jeg har fået trykker jeg på en knap og så generere den en hjemmeside som ser ud som den der kan ses :)
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2005 - 23:17 #4
-->Tubber:
Øhhhhh...  hvem sagde "Movie collectors"?  ;-)

Forøvrigt et fedt stykke software, som jeg også bruger selv.  :-)
Avatar billede tubber Juniormester
20. august 2005 - 02:37 #5
Skriver også det er et software......
jeg syntes den tid det spare for at lave det selv er de 40 Euro værd......
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2005 - 08:00 #6
Jepper, du har helt ret. :-)
Avatar billede cirus Nybegynder
20. august 2005 - 10:13 #7
jeg ønsker mig følgende felter

Nummer
Titel
Genre
med dansk tekst eller dansk tale

og så et felt med nyheder så når man skriver en film ind så er den både i news og i selve listen, og efter en mdr fx sletter den sig i news og kun er i listen

og så skal man kunne udskrive en samlet liste i alfabetisk orden med nyheder øverst
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2005 - 18:04 #8
Prøv at gå herind og se:
www.collectorz.com/movie

Evt. download en trial-version, og se om det ikke skulle være noget for dig. :-)
www.collectorz.com/movie/download.php
Avatar billede lund_dk Praktikant
21. august 2005 - 14:28 #9
Jeg har lavet et system, se http://referencer.lund.dk/filmdb/ som altid kan tilpasses efter behov, dog kan jeg ikke give dig det helt gratis. Skriv til kontakt@lundwebdesign.net hvis du er interesseret.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. august 2005 - 14:46 #10
cirus>
Systemet er ikke så svært at lave..

Jeg forslår at du læser alle lektionerne (der er kun 22 lektioner) på http://www.html.dk/tutorials/asp/

Med lektionerne (og lidt logisk tænkning), vil jeg mene at du kan lave dit eget system..

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. august 2005 - 14:47 #11
PS: Hvis du sidder fast, kan du jo altid spørge..

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. august 2005 - 14:48 #12
lund_dk> Dit system ser godt ud :-)

/theSurfer
Avatar billede cirus Nybegynder
30. august 2005 - 15:33 #13
/lukket
Avatar billede cirus Nybegynder
30. august 2005 - 15:33 #14
har selv forsøgt