Avatar billede -ace Nybegynder
19. august 2005 - 17:50 Der er 1 kommentar

Valg af Software Feature Set - cisco 1721

Hejsa...

Har lige fået min Cisco 1700 router idag, så nu skal den opdateres!

Meeen, hvilket Software Feature Set skal jeg have ? Og hvad er det i grunden? Kan vælge mellem følgene:

ADVANCED ENTERPRISE SERVICES
ADVANCED IP SERVICES
ADVANCED SECURITY
ENTERPRISE BASE
IP
IP BASE
IP/ADSL
IP/ADSL PLUS
IP/ADSL/FW/IDS PLUS IPSEC 3DES
IP/ADSL/IPX/AT/IBM PLUS
IP/ADSL/IPX/AT/IBM/FW/IDS PLUS IPSEC 3DES
SP SERVICES

Er det desuden bedst at tage IOS version 12.3 eller 12.4 ?

PFT!

-A
Avatar billede netspec Nybegynder
17. november 2005 - 14:56 #1
Software Feature Set er hvilken software og hvilke features denne understøtter. Altså routerens operativsystem og hvilke ting du kan foretage dig med dette, f.eks. så understøtter Enterprise Base mange flere funktion end f.eks. IP Base. Det kunne være funktioner som avancerede routningsprotokoller som f.eks. BGP.

Softwaren er dog ikke gratis og man betaler alt efter hvilket Feature Set man skal bruge. På Cisco's hjemmeside er det muligt at finde ud af hvilken version man skal bruge (se http://www.cisco.com/kobayashi/sw-center/sw-ios.shtml). Siden kræver dog CCO login som også kan oprettes på Cisco's side. Du kan dog ikke downloade softwaren uden at have en PICA adgang, hvilket man dog ikke kan få med mindre man er forhandler/distributør/partner.

Kontakt forhandleren hvor du har købt din router og du kan måske få en nyere software version af det Feature Set du allerede har, men du får ikke et "bedre" Software Feature Set uden at betale for det. Oftest har "almindelige" folk dog hellere ikke behov for de features som f.eks. Advanced og Enterprise tilbyder.