Avatar billede tmontana Nybegynder
19. august 2005 - 13:58 Der er 5 kommentarer

PC styring af kamera

Hej,

Jeg ville høre om der er nogen der kender til et kamera man kan styre via en PC. Med styre mener jeg at man via PC'en kan tage et billede og i samme omang gemme det på ens PC. Indstillinf af lys osv. ville også være godt at kunne gøre vis PC'en men er ikke helt så nødvendigt.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
19. august 2005 - 14:13 #1
Du er i den lidt dyrere ende af digitalkameraer, men f.eks. Fuji's S2Pro og S3Pro kan gøre alt det du efterlyser.
...og jeg tror også Nikon D70S kan gøre det.
Avatar billede per-olof Nybegynder
19. august 2005 - 14:15 #2
jeg ved ikke helt hvad du mener, men med Yawcam kan du bruge i princip alle kamera http://www.yawcam.com og sparer lokalt eller via FTP op og meget andet
Avatar billede tmontana Nybegynder
19. august 2005 - 15:34 #3
Fujis kameraer er meget dyre omkring 15.000 og Nikonen er noget billigere, omkring 7000,-. Kan det virkelig ikke gøres billigere? Webkameraer har jeg prøvet men kvaliteten er for dårlig.
Avatar billede the_real_zax Nybegynder
08. september 2005 - 21:53 #4
du kan bruge ALLE canon's kamera de kan styres fra pcéren, til andre fx minolta kan visse kamera men så skal du selv betale for programmet. der er også enkelte andre pruducenter som har en model eller 2 som kan
Avatar billede tmontana Nybegynder
09. september 2005 - 12:16 #5
Det lyder helt perfekt!! Hvad hedder softwaren der bruges til styring af Canon kameraer? Har du et link?