Avatar billede keeps Nybegynder
19. august 2005 - 11:07 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Formler til beregning af timer

I et regneark vil jeg gerne i kolonne 1.  skrive start klokkeslæt og i kolonne 2. skrive slut klokkeslet - hvorefter jeg i kolonne 3 har det tidspunkt der er forskellen.

Hvordan får jeg excel til at regne den ud når jeg fx i celle 1 skriver 07.50 og celle 2 skriver 16.00 - Celle tre skal gerne komme ud med 8.10

På forhånd tak!
Avatar billede tvc Seniormester
19. august 2005 - 11:10 #1
Du særrer formatet af celle 1 og 2 til tidsformatet du ønsker og sætter formatet i celle 3 til standard.

TVC
Avatar billede tvc Seniormester
19. august 2005 - 11:13 #2
Undskyld der skulle stå Du sætter/formaterer celle 1 og 2 til klokkeslæt format og sætter celle 3 til standard. I celle 3 skriver du =A2-a1 hvis det altså er i disse celler.
Avatar billede sjap Praktikant
19. august 2005 - 11:15 #3
sæt bare tidsformatet i celle 3 til tidsformat også - ellers bliver det jo ikke til 8.10  ;0)
Avatar billede b_hansen Novice
19. august 2005 - 12:32 #4
Blot en lille detalje. Klokkeslet skal indtastes med kolon og ikke punktum. altså 16:00
Avatar billede keeps Nybegynder
19. august 2005 - 14:42 #5
Tak for det med Kolon... Den finte kendte jeg ikke.
Nu er det så sådan at hvis kolonne 1 = 08.00 og kolonne 2 = 14.00, Kolonne 3= Normtid (fx 07:00) og jeg skal have differencen i kolonne 4, så kan den ikke udregne negativ tid... hvad gør jeg dér????
Avatar billede sjap Praktikant
19. august 2005 - 14:45 #6
Så skal du bruge "1904 datosystem" (menuen Funktioner/Indstillinger fanebladet "Beregning".
Avatar billede sjap Praktikant
19. august 2005 - 14:46 #7
Bemærk at hvis du har nogen datoer, så bliver de ændret som følge af skiftet af datosystem.
Avatar billede keeps Nybegynder
19. august 2005 - 14:48 #8
Du er en helt sjap... Tusind tak!
Avatar billede sjap Praktikant
19. august 2005 - 14:49 #9
:0)
Avatar billede keeps Nybegynder
15. september 2005 - 14:22 #10
ingen svarer - så jeg lukker selv
Avatar billede b_hansen Novice
15. september 2005 - 14:43 #11
Du skal nok fortælle, hvem du synes skal have pointene.
Avatar billede sjap Praktikant
15. september 2005 - 15:22 #12
keeps > Det vil nok være en god ide, at du melder ud, hvem der skal have pointene.

I denne her kategori er flok nok lidt bly, og venter ofte med lægge et svar, mens de i andre kategorier lægger et svar (nogen gange selvom de blot skriver et uddybende spørgsmål). Personligt kan jeg godt lide tonen i Excel-kategorien, da den virker mindre point-hungrende - men derfor vil de, der hjælper jo alligevel gerne have deres point :0)
Avatar billede sjap Praktikant
15. september 2005 - 15:25 #13
Jeg kan se, at du synes jeg er en helt - det er jeg selvfølgelig glad for, men jeg kan se, at der faktisk har været tre personer, der har hjulpet i løsningen i opgaven, så derfor skulle du måske bare give alle sammen point - Jeg synes i hvert tilfælde ikke at jeg skal have dem alene ;0)
Avatar billede b_hansen Novice
15. september 2005 - 15:47 #14
ikke enig. Den væsentligste del af løsningen er kommet fra sjap, og derfor skal han selvfølgelig have alle point!
Avatar billede keeps Nybegynder
16. september 2005 - 07:16 #15
Beklager meget, at jeg ikke var klar over hvordan man sædvanligvis gør herinde... Selvfølgelig skal du have dine points!!! :-)