Avatar billede larry Nybegynder
12. april 2001 - 14:46 Der er 4 kommentarer

Modem Driver: Microcom Deskport 28.8S ???

Jeg har en (gammelt) modem med navn

[ Microcom Deskport 28.8S ] Externt

WIN9X kan godt finde det automatisk som ovenstående navn og alt er OK (DailUp/Internet/mail/...).

Men ved ny koldstart finder WIN9X tilsyneladende automatisk et NYT modem som den tyder som [Standard Modem].
Så kan DialUp slet ikke finde noget modem.
Modem check af forskellig art viser OK.
Enhedshåndtering viser Ukendt enhed for [Standard Modem]. Samt ovenstående Microcom...

Jeg kunne forestille mig at der skulle en ny (bedre?) driver til modemet...

Andre forslag - eller hvor jeg kan D/L det?

Mvh
Michael

PS: Det er WIN98 SE DK med alle ServicePacks.

Avatar billede riversen Nybegynder
12. april 2001 - 14:50 #1
måske ikke optimalt men prøv at deaktivere standard modem og genindlæs windows driver til modemet.
Avatar billede larry Nybegynder
12. april 2001 - 15:00 #2
Det er prøvet [Deaktiver i denne hardwareprofil]
No Change.
DailUp kan ikke finde ud af det.
Jeg skal slette begge 2 modems (?) enheder og genstarte og lade WIN finde det korrekte modem IGEN IGEN.

Det har jeg nu gjort 5-6 gange...

Mhhh...

Avatar billede riversen Nybegynder
12. april 2001 - 15:04 #3
jeg har hørt om nogen der har sat kablet til i både lpt port og com port?
Det har du ikke, vel? *S*
Avatar billede larry Nybegynder
12. april 2001 - 18:06 #4
Citat:
\"WIN9X kan godt finde det automatisk som ovenstående navn og alt er OK (DailUp/Internet/mail/...). \"

Sååååå - den går ikke ...