Avatar billede spoock Nybegynder
16. august 2005 - 17:56 Der er 12 kommentarer

Computer tænder ikke

Hejsa

Jeg har et problem. Efter at have smidt en ny harddisk i min computer, vil den ikke længere starte. Når jeg trykker på tænd-knappen, spinder cpu-køleren op i ½-1 sekund, hvorefter den stopper igen.
Jeg kan se at der er strøm på bundkortet, mit netkort lyser som det skal. Hvad kan der være galt?
Avatar billede boxer Nybegynder
16. august 2005 - 18:00 #1
Sidder Jumperen nøjagtigt som på den gamle Harddisk? (Det lille stik der sidder bag på harddisken)
Avatar billede sdn Nybegynder
16. august 2005 - 18:01 #2
Sidder harddisk kablet korrekt?
Avatar billede spoock Nybegynder
16. august 2005 - 18:02 #3
Der er ikke fjernet nogen harddisk og jumperen sidder som den skal (slave, da den erstatter et dvd-drev som var slave), men problemet er det samme, hvadenten harddisken er tilsluttet eller ej.
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. august 2005 - 22:55 #4
Så har det ikke noget med harddisken at gøre, men nok nærmere at du har haft nallerne inde i kabinettet, og der er noget du har forskubbet.

Check alle forbindelser, så RAM af på, grafik af på, osv. du må igennem det hele.
Avatar billede mrrius Nybegynder
17. august 2005 - 10:13 #5
der er den hårde vej...
Start med kun at have bundkort og ram og grafikkort, vil den starte, kører alle blæserne...
tislut hardisk osv , et trin ad gangen
Avatar billede mrrius Nybegynder
17. august 2005 - 10:14 #6
Kan du havde glemt at slukke for stromforsyningen , ved at tage 220v stik ud af computeren , da du installerede hardisk?
Avatar billede mrrius Nybegynder
17. august 2005 - 12:53 #7
hvilken bundkort har du. hvis du har en ASUS P4C800 Deluxe, så kan din problem skyldes en lodning , under cpu'en som bliver trykket af cpu køler holderen.
Avatar billede spoock Nybegynder
17. august 2005 - 13:11 #8
Hmm, på mystisk vis virker den nu, og jeg har ikke pillet ved noget endnu...Derfor kan jeg desværre ikke give point, men blot spørge, hvordan det kan hjælpe, at den bare står slukket natten over?
Avatar billede mrrius Nybegynder
17. august 2005 - 14:13 #9
Den Bundkort du har ( tidlige versioner af den), har en kendt priblem , med lodningerne under cpu'en!!!
Cpu-holderen som er monteret under cpu'en trykker på en lodeklat , som så med tiden bliver trykket ud på en printbane , og laver en kortslutning. du skal , hvis du ahr fejlen skrabe noget af lodeklatten som giver probelmer

kik på link : http://hardwareanalysis.com/content/topic/8069/?o=20

Der bliver beskrevet , at det specielt er folk som har den motherboard , og samtidig har købt en boxed cpu , som har problemet. En af måderne som problemet bliver fundet på , er at lægge computeren ned , og løsne lidt på cpu-køleren , så pludselig starter computeren op alligevel.

problemet viser sig som : manglende grafik, kan ikke boote , bios problem osv.
Avatar billede boxer Nybegynder
17. august 2005 - 14:51 #10
mrrius -> Hvordan ved du hvilket bundkort brugeren har?
Avatar billede mrrius Nybegynder
05. september 2005 - 13:50 #11
ùndskyld min sidste kommentar , den var ment til en anden indlæg , ikke denne her
Avatar billede boxer Nybegynder
05. september 2005 - 14:03 #12
mrrius -> Tænkte nok det var derfor ;o)