Avatar billede nico Nybegynder
02. november 1999 - 12:59 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Kun domænenavnet

Jeg skal købe et eller flere domænenavne og INGEN webhotel. Hvor gøres det billigst?
Avatar billede rea Nybegynder
02. november 1999 - 13:06 #1
Avatar billede starleicht Nybegynder
02. november 1999 - 13:20 #2
FIL (Foreningen af Internetleverandører) har vedtaget en vejledende oprettelses-pris på kr. 995,- for en domæne-oprettelse. (med landekoden .dk) - Læs mere her: http://www.dk-hostmaster.dk/ eller her: http://www.nic.dk/

I USA er oprettelsen gratis, men der skal betales et årligt beløb på 50$. Første gang skal betales for 2 år. (http://www.nic.com/)
Avatar billede one Nybegynder
02. november 1999 - 13:23 #3
her

http://andersenit.dk
de har nogen meget billige domænenavne

Andreas
Avatar billede hobbez Nybegynder
02. november 1999 - 13:33 #4
www.digiweb.dk - domainenavne under .dk koster 200,-. Jeg ved ikke om det kan gøres billigere, men det er da billigere end de nævnte 995,- :o)

/Rob
Avatar billede one Nybegynder
02. november 1999 - 13:36 #5
hobbez>  kan de lave  framealias?

Andreas
Avatar billede hobbez Nybegynder
02. november 1999 - 13:39 #6
one > Som er ........... hvad? Hosting af domaine der så un indeholder en frame hvor sider fra et andet websted bliver vist? Tror jeg ikke.

/Rob
Avatar billede one Nybegynder
02. november 1999 - 13:42 #7
altså  kan de få webhotellet til at pege på  et andet webhotel eller har de evt. en service hvor man kan vælge at  købe plads til éen /html/asp/php3 fil?

Andreas
Avatar billede mora Nybegynder
02. november 1999 - 13:50 #8
Hvis du må have en index.htm fil kan du jo lave det selv, med <frameset>
Avatar billede nico Nybegynder
02. november 1999 - 15:41 #9
>hobbez der står følgende hos Digiweb
1) Reservation af domænenavne er kun til oprettelse og brug, i og under Digiweb Danmarks Domæne Nameserver. Kvartårlig (Domænenavn kr. 200,- )
Det er da kun et engangsbeløb ikke?
Avatar billede nico Nybegynder
02. november 1999 - 15:46 #10
Og man kan da godt bruge det med andre webhoteller ikke?
Avatar billede nico Nybegynder
02. november 1999 - 15:51 #11
Hvad med de der nye domæne navnne .shop .info .firm o.s.v. er de noget værd?
Avatar billede hobbez Nybegynder
02. november 1999 - 16:58 #12
.shop .info. firm er ikke i luften endnu, og kommer det sikkert ikke (min rent subjektive om meget personlige vurdering :o)

Prisen på de 200 bobs så jeg bare på www.digiweb.dk - jeg kender ikke mere til omstændigheder eller 'tekst med små bogstaver'. Jeg bruger selv Digiweb, men kun til normal hostning (69,- pr. måned) og teknisk er de udmærket, men de er 100 år om at svare på basale spørgsmål :o(

/Rob
Avatar billede lmikkelsen Nybegynder
02. november 1999 - 21:16 #13
Gå på http://www.speednames.dk
Her kan du købe domæne navne med dit kreditkort. Og de kan endda benytte Speednames egne DNS servere og rette i de vigtigste DNS entries (MX record for emails osv.)
Du får altså både domænenavn, aktivering OG "foden under eget bord" via DNS setup. Check it out! (jeg har købt en del domænenavne der efterhånden, og det kører bare ..)
Avatar billede nico Nybegynder
02. november 1999 - 23:01 #14
>hobbez men tror du ikke bare det er et engangs beløb?
Avatar billede hobbez Nybegynder
02. november 1999 - 23:46 #15
Tja, der står:

>>>
OBS! I Danmark bruger man endelsen ".dk". Man kan dog, hvis det navn De ønsker, er optaget, benytte andre endelser. Den mest brugte på Internettet idag er '.com'. Vores pris på .dk navne er 200,- kr., mens .com, .net, .edu, .org, .nu og .as-navne koster 995,- kr. Prisen på andre domænenavne varierer. Den korrekte pris kan De altid få oplyst hos Digiweb Danmark.
<<<

Ellers ved jeg det ikke.

/Rob
Avatar billede nico Nybegynder
03. november 1999 - 11:54 #16
>hobbez får pointene fordi hans var det billigste jeg kunne finde