Avatar billede baileys Nybegynder
16. august 2005 - 11:32 Der er 5 kommentarer

Intern databasebrug i applikation

Jeg står for døren til at skulle udvikle et styringsprogram til et større projekt, som skal distribueres til forskellige steder. Den første tanke var at koble dette styringsprogram op mod en form for sql-kompatibel server som f.eks. mssql/mysql - men da det er ønsket, at en evt. administrator ikke skal have adgang til at kunne se data der er gemt i databasen, går jagten på en anden og mere sikker løsning.

Jeg havde forestillet mig noget a'la en indbygget database(server?), som jeg kunne benytte de eksisterede sql-kald med, hvis sådan en løsning findes - enten fra microsoft, eller anden producent.

Nogen der har erfaring med sådanne, eller har et godt forslag til en løsning?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. august 2005 - 11:54 #1
du kan lede efter en såkaldt embedded database, hvor databasen linkes ind i
programmet

hvis du fortæller hvilket sprog kan jeg muligvis komme med et forslag

alternativt kunne du kigge på krypterings muligheder for at undgå snusende
admins
Avatar billede baileys Nybegynder
16. august 2005 - 12:04 #2
Programmet er skrevet i C#.net, over framework 2.0 (beta, pt.).
Avatar billede arne_v Ekspert
16. august 2005 - 12:09 #3
prøv og kig på:

TurboDB.NET
VistaDB
embedded FireBird
Avatar billede baileys Nybegynder
16. august 2005 - 12:14 #4
Jeg giver dem lige et hurtigt kig og vender tilbage med en evt. løsning :)
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2005 - 20:59 #5
OK ?