Avatar billede nc85 Nybegynder
16. august 2005 - 10:03 Der er 8 kommentarer

Eksamensprojekt - ideer?

Hey allesammen...

Jeg har 4 uger til at lave en webprojekt til min eksamen! Projektet skal indeholde serverside programmering såsom php!

Anyway...

Ville høre om der ikke er nogle der har nogle ideer til hvad jeg kunne lave!

Alle ideer er velkomne!
Avatar billede anni01ad Nybegynder
16. august 2005 - 10:09 #1
Hvad med at lave en side, hvor folk kan udveksle idéer omkring eksamensprojekter? Både grundlæggende idéer, og også hjælp og korrekturlæsning kunne være smart, og en fornuftig måde at inddrage både php og mysql.
Avatar billede cpufan Juniormester
16. august 2005 - 10:32 #2
lav et site der har en "komplet" (eller noget der ligner) samling af rssfeeds, der skal så være mulighed for at oprette sig som bruger, og derefter lave sin helt personlige side, hvor ens egne rssfeeds er samlet.
Avatar billede jjn123 Nybegynder
16. august 2005 - 15:06 #3
Du skriver ikke hvilken eksamen det drejer sig om, kender ikke lige nogen med kun 4 uger, og slet ikke i php?
Men forslag kig på OsCommerce sæt dig ind i det hvis det er det plan du er på, lav dine egne moduler dertil. What ever lav noget foretningsbetonet noget man kan bruge til noget. Det bedste havde nok været du havde henvendt dig til en virksomhed og spurgt dem om hvad de behøver, så du havde noget konkret at gå efter...

MVH. Mig
Avatar billede duckie2 Nybegynder
16. august 2005 - 19:55 #4
du kunne fx. kikke her http://www.eksperten.dk/spm/640242
Avatar billede nc85 Nybegynder
17. august 2005 - 09:25 #5
Det er Multimedie Integrator eksamen! Altså officielt har vi 4 uger af skoletiden, men vi kan begynde hvornår vi har lyst... Derfor er jeg ude at fiske ideer!

Har ikke brug for systemer eller lign, såsom Oscommerce! Skal lave det hele selv! Det eneste jeg godt kunne tænke mig er fede ideer ude fra jer af?
Avatar billede fxj Juniormester
18. august 2005 - 00:26 #6
@cpufan
Hvad med http://feeds.dk ??
Avatar billede nc85 Nybegynder
18. august 2005 - 11:53 #7
Hmm tak for foreslag..

Lad mig lige høre hvad i syntes om dette:

En "portal" ved navn "playmates" eller lign!

Den skal henvende sig til brugere som interessere sig indenfor web/design/programmering!

På selve sitet kunne der evt. være mulighed for en bruger at uploade evt, design (Få feedback på det fra andre brugere), oprettet artikler indenfor diverse kategorier, uploade egne scripts mm.. Et forum til diskution af forskellige emner (kategorier) - Samt skulle der være forskellige brugerniveauer til evt supermoderatorer, den alm. bruger, og selvfølgelig administrator.

Hmm, det var lige de tanker jeg havde gjort mig indenfor dette, flere ideer/tilføjelser kunne være brugfulde??
Avatar billede trophymanager Nybegynder
29. august 2005 - 15:16 #8
Du skal vælge 100% inden for noget der intereserer dig selv. Det er det eneste kriterie. Hvad du så end vælger, vil du have et hav af muligheder for at vise dine evner i php.