Avatar billede hyggesen Nybegynder
15. august 2005 - 16:28 Der er 12 kommentarer

USB problemer

Hej Eksperter...

Jeg har et problem med en PC's usb porte, jeg leder efter nogle personer der kan genkende problemet og hjælpe til med en løsning.

Problemet har højest sansynligt eksisteret altid, det er bare ikke blevet opdaget før nu.

Problemet med usb portene er at de ikke altid virker, og XP kan ikke finde enhederne hvis de isættes når maskinen kører.

Jeg har haft en usb nøgle og en usb mus tilkoblet og disse virker fint så længe pc'en startes op med disse enheder tilsluttet.

Jeg har dog noget størrere problemer med de digitale kameraer, der har det på samme måde. Men disse har det med at virke efter egen vilje.

XP finder ganske vist kameraet, men den siger at enheden ikke fungerer korrekt. Jeg har haft kameraet til at aflevere nogle billeder til pc'en, men dette blev dog afbrudt og jeg har ikke haft hul igennem siden.

Plz. help...!

Der er mine svigerforældres pc, så i ved hvordan det er med sådan nogle...! :-)

På forhånd tak...!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. august 2005 - 16:38 #1
Har du rullet WindowsUpdate - specielt ServicePack2 ?
Der er bla. opdaterede driver 'stuff' til USB...

Du kan hente ServicePack2 (SP2) her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede hyggesen Nybegynder
15. august 2005 - 16:44 #2
Ja, den står til automatiske opdateringer.
Den burde vel være inkluderet i dette, gjorde den ikke ?

XP versionen er heller ikke mere end 6 md. gammel og er med SP2.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. august 2005 - 16:46 #3
Er det er "gammel" PC - sådan HARDWARE mæssigt ?

[Enhedshåndtering][USB enheder][Fjern] - genstart - og la' XP lægge "friske" ind igen ?
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2005 - 16:49 #4
Er du sikker på at cameraet ikke kræver at der indlæses drivere??
Avatar billede hyggesen Nybegynder
15. august 2005 - 16:51 #5
Nej den er her fra årsskiftet...!
Har prøvet at fjerne driveren, virkede ikke...!

Jeg fjernede alt der havde noget med USB at gøre og lod den geninstallere, virkede ikke!

Kan det være noget med BIOS ?

Jeg har været inde og kontrollere at den står til USB 1.1 og 2.0!
Avatar billede hyggesen Nybegynder
15. august 2005 - 16:52 #6
helgec>> Jeg har også prøvet med mit eget kamera, der sker intet.
På min egen maskine er der heller ikke installeret driver til den, men XP finder den alligevel..!
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2005 - 17:51 #7
Og du har været i System -> Enhedshåndtering og opdateret driveren til USB??
Avatar billede hyggesen Nybegynder
15. august 2005 - 18:05 #8
Ja, eller fjernet den og ladet XP geninstallere den.
Skulle jeg prøve at finde en helt anden driver ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. august 2005 - 19:47 #9
Jeg havde på et tidspunkt en bundkort, hvor der fulgte en USB firewire frontpanel med, til installation sammen med CD/DVD drev, altså på forsiden af kabinettet.
Når denne enhed var tilsluttet bundkortet, fungerede mine USB meget dårlig, for ikke at sige næsten aldrig.

Så har du en sådan dims i fronten af dit kabinet, så fjern datakablet til dette, og se hvad den siger til dette.
Avatar billede milter Ekspert
15. august 2005 - 19:48 #10
Prøv det her (kameraet skal være tilsluttet):

Højreklik "Denne computer" på skrivebordet > Administrer > Diskhåndtering > Hvis kameraet er vist her som drev, så højreklik det i nederste, højre vindue > Skift drevbogstav og sti > Rediger > Giv det et andet bogstav et stykke nede i rækken > OK.
Avatar billede mrrius Nybegynder
16. august 2005 - 14:24 #11
nogle usb enheder skal være i usb stik , når man starter op , for at den finder det . andre usb enheder , skal først tilsluttes , når windows er startet helt op , for at den finder det...
Avatar billede hyggesen Nybegynder
08. november 2005 - 07:55 #12
Tak til alle forslag.

dragonknight>> Det var bare det der skulle til, jeg hev kablerne til USB stikkene i frontpanelet ud.

dragonknight jeg mangler lige et svar.